728 x 90

کاهش دیپلوماتهای آمریکا در هاوانا

کاهش دیپلوماتهای آمریکا در هاوانا
کاهش دیپلوماتهای آمریکا در هاوانا
بعد از یک دهه حملات مرموز علیه دیپلوماتهای آمریکایی در کوبا منابع مطلع می‌گویند سفارت آمریکا در کوبا آماده می‌شود افراد را به‌خاطر سلامت خودشان به کشور بازگرداند.

گزارشی از تلویزیون رویتر 9مهر 96:
انتظار می‌رود سفارت آمریکا در هاوانا باز بماند ولی برخی از کارمندان و خانواده‌های دیپلومات ها احتمالاً ظرف چند روزآینده تخلیه شوند.
بیش از 21نفر از اعضای هیأت با عوامل مشکوکی مورد حمله قرار گرفته‌اند. آنها با علائمی مانند تهوع، سردرد و حتی از دست دادن شنوایی مواجه شده‌اند. برخی حتی آسیبهای کم مغزی دیده‌اند.
وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید نوعی سلاح صوتی ممکن است سبب آن بوده باشد. آمریکا این حملات را جدی تلقی کرده است.

رکس تیلرسون: «ما این موضوع را در دست بررسی داریم و با توجه به آسیبی که برخی از افراد دیده‌اند موضوعی بسیار جدیست. ما آنها را به کشور بازگردانده‌ایم وموضوع در دست بررسی است».
کوبا هرنوع دخالتی را انکار کرده و خود تحقیقات به‌راه انداخته است.
اما تاکنون چیزی پیدا نکرده است. در این میان تئوریهای متعددی وجود دارد، از اشکال در تکنولوژی تجسس و مراقبت تا سلاح های پیچیده‌ای که می‌تواند در دست دشمنان آمریکا مانند کره شمالی یا رژیم ایران باشد که در خارج از کوبا عمل می‌کنند.

هر چند برخی از کارشناسان فن‌آوری صوتی می‌گویند شک دارند چنین سلاحی حتی وجود داشته باشد. تاکنون واشینگتن دولت کوبا را به‌خاطر این حملات مقصر ندانسته است اما روشن کرده است که از نحوه اداره موضوع توسط هاوانا ناخرسند است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99c47b44-e548-4642-a898-19080d9ae1ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات