728 x 90

۲۸کشته در اثر حمله هوایی در سوریه

بمباران مردم سوریه توسط هواپیماهای جنگی
بمباران مردم سوریه توسط هواپیماهای جنگی
در یک حمله هوایی به روستایی در استان ادلب سوریه دست‌کم ۲۸نفر کشته شدند. به گفته رزمندگان سوری (8مهر 96) همه قربانیان غیرنظامی هستند. مقامات نظامی روسیه و سوریه هنوز درباره این حمله موضعگیری نکرده‌اند.

در حمله هوایی به مناطق تحت کنترل مخالفان اسد در استان ادلب دست‌کم ۲۸نفر کشته شدند. دید‌بان حقوق‌بشر سوریه در روز شنبه (۳۰سپتامبر) ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که ۴تن از کشته‌شدگان کودک هستند. مخالفان اسد می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان ساکنان یک روستا بوده‌اند. حمله در شب شنبه ‌صورت گرفته است.

دویچه وله گفت: هنوز روشن نیست که جنگنده‌های چه کشوری این حمله را انجام داده‌اند. به گفته مخالفان اغلب جنگنده‌های سوریه ساخت روسیه هستند به همین دلیل تمایز آنها از یکدیگر آسان نیست.

برخی از سازمانهای امدادی که در سوریه مشغول فعالیت هستند شمار کشته‌شدگان را ۲۶نفر ذکر کرده‌اند.

کشته‌شدن ۱۵۰غیرنظامی
ادلب که در شمال غربی سوریه قرار دارد در ماه‌های اخیر آرام بود، اما در هفته گذشته رزمندگان سوری دست به اجرای یک حمله گسترده علیه نیروهای اسد زدند. به گفته مخالفان پس از آن بمباران جنگند‌های روسی باعث کشته‌شدن دست‌کم ۱۵۰غیرنظامی در این منطقه شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7d144c2-3d7b-48eb-b1bc-ea6e230ef086"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات