728 x 90

نخست وزیر انگلستان: با وجود خروج از اتحادیه اروپا همیشه برای دفاع از این اتحادیه آماده‌ایم

ترزامی  نخست‌وزیر انگلستان
ترزامی نخست‌وزیر انگلستان
ترزامی‌ نخست‌وزیر انگلستان که همراه با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از یک پایگاه ناتو در کشور استونی دیدن می‌کرد گفت تعهد انگلیس در دفاع بی‌قید و شرط از اروپا تزلزل‌ناپذیر است. به گفته رادیو بین‌المللی فرانسه 8مهر 96 وی اطمینان داد خروج انگلستان از اتحادیۀ اروپا هیچ خدشه‌ای به تعهدات دفاعی و نظامی این کشور وارد نخواهد کرد.

ترزامی‌ گفت:‌ حتی اگر انگلستان بعد از سال ٢٠١٩ از اتحادیۀ اروپا جدا شود، هم‌چنان برای حفظ امنیت اروپا خواهد کوشید و از کمک به کشورهای اروپایی که هدف تروریسم قرار می‌گیرند یا با بلایای طبیعی مواجه می‌شوند، دریغ نخواهد کرد.

او گفت نیروهای فرانسوی و انگلیسی به این دلیل در پایگاه تاپا حضور دارند که 'روسیه به عمد نظم بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد'. پایگاه ناتو در تاپا در فاصلۀ صد کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.

سازمان ناتو از سال ٢٠١۶حضور خود را در کشورهای حوزۀ بالتیک و در لهستان تقویت کرده زیرا معتقد است که روسیه از زمان اشغال شبه جزیرۀ کریمه 'رفتاری تهاجمی و خطرناک' پیشه کرده است.

ترزامی‌ با اشاره به این وضعیت افزود: 'من باز هم تأکید می‌کنم که انگلستان همیشه در کنار متحدان خود باقی خواهد ماند و در مبارزه با داعش در عراق و سوریه نیز فعال خواهد بود'. ترزامی افزود: 'هدف ما اختصاص دادن ٢درصد تولید ناخالص ملی به امور دفاعی است. ما از این جهت، در میان کشورهای عضو ناتو پیشرو هستیم'.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90573076-3ba5-419e-b078-c52af3b4c1df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات