728 x 90

بررسی دخالتهای گسترده رژیم ایران در بنیاد هادسن در واشینگتن

جلسه بنیاد هادسن: نحوه مقابله با گسترش نفوذ رژیم آخوندی
جلسه بنیاد هادسن: نحوه مقابله با گسترش نفوذ رژیم آخوندی
روز جمعه 7مهر 96 درجلسه‌یی در بنیاد هادسن در واشینگتن، کارشناسان مختلف نسبت به دخالتهای گسترده رژیم ایران در منطقه خاورمیانه هشدار دادند.

مایکل پریجنت کارشناس ارشد در بنیاد هادسن که تازه از عراق برگشته است گفت:‌رژیم ایران توانسته از سه مسیر خود را به سوریه برساند. دو مسیر از بغداد، و سومی از طریق موصل است که به‌تازگی از اشغال داعش آزاد شده است.

وی افزود:‌ نیروی پلیس تحت‌امر وزارت کشور عراق و نیروی ارتش آن کشور، در کنار شبه‌نظامیان شیعه حشدالشعبی، در نقل و انتقال نیروهای سپاه پاسداران برای رساندن تجیهزات و پرسنل به سوریه نقشی حیاتی دارند.

پریجنت گفت: «من به‌تازگی از سفر چند هفته‌یی از عراق برگشتم. با تعدادی از روسای قبایل عرب سنی صحبت کردم. آنها نگران ابعاد دخالتهای رژیم ایران هستند و از آمریکا می‌خواهند با این دخالتها برخورد کند.

مقامهای کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس مانند عربستان سعودی اردن هم بارها رژیم را متهم کردند که دنبال توسعه‌طلبی است.

به گفته برخی از مقامات کشورهای عرب عمدتاً سنی، رژیم ایران در کشورهای یمن، لبنان، سوریه و عراق به شکل گسترده دخالت می‌کند.

ایلان برمن کارشناس ارشد امور استراتژیک در بنیاد شورای روابط خارجی نیز که در این نشست شرکت داشت، هشدار داد که رژیم ایران دنبال ایجاد یک امپراتوری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4850b7c-4106-44a2-9a97-cac509ab9b95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات