728 x 90

آنگلا مرکل از پیشنهادات امانوئل ماکرون برای اصلاح ساختار اروپا حمایت کرد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
رهبران اتحادیۀ اروپا روز جمعه 7مهر در تالین پایتخت استونی گرد آمده‌اند تا درباره آیندۀ نهادهای اروپا گفتگو کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، که برای شرکت در نشست رهبران اتحادیۀ اروپا در تالین پایتخت استونی به‌سر می‌برند، پنجشنبه‌شب با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
آنگلا مرکل، در پایان این مذاکرات گفت: «میان آلمان و فرانسه در بارۀ اصلاحاتی که در ساختار اتحادیۀ اروپا ضروری است، توافق نظر گسترده‌یی وجود دارد».
امانوئل ماکرون طرح خود را برای تحکیم ساختارهای اتحادیۀ اروپا و بویژه ‌ایجاد حلقه‌های گوناگون همکاری میان کشورهای عضو، روز سه‌شنبۀ گذشته، در دانشگاه سوربُن پاریس تشریح کرد..

صدراعظم آلمان، پنجشنبه شب، پس از مذاکرات خود با رئیس‌جمهوری فرانسه، با اشاره به پیشنهادات او گفت: «در این زمینه باید بدون تردید به بررسی جزئیات بپردازیم، اما من اعتقاد کامل دارم که اروپا نمی‌تواند به موقعیت کنونی بسنده کند».
وی که در پی انتخابات اخیر در کشور خود در جستجوی تشکیل یک دولت ائتلافی است، آشکارا به پیشنهادات مربوط به ساختار اقتصادی اروپا اشاره نکرد، امّا گفت به تدوین یک سیاست مستقل دفاعی و ایجاد نهادهای آن و نیز مدیریت مشترک پدیدۀ مهاجرت به دیدۀ مثبت می‌نگرد.

امانوئل ماکرون در طرح خود خواستار ایجاد یک نهاد مدیریتِ منطقۀ یورو، تدوین یک سیاست مشترک اقتصادی، اعطای بودجۀ مستقل و انتصاب یک وزیر ویژه به این منظور است.

پیشنهادات رئیس‌جمهوری فرانسه پنجشنبه‌شب مورد گفتگو قرار گرفت. در این باره طرح رئیس کمیسیون اروپا، ژان کلود یونکر، نیز که در اواسط سپتامبر ارائه شده بود به مذاکره گذاشته می‌شود. در حالیکه امانوئل ماکرون خواستار ایجاد یک «اروپای چند شتابی» است تا کشورهای عضو آن با توجه به توان و ارادۀ خود بتوانند در برخی سیاست‌گذاریها و طرح‌ها شرکت کنند و از برخی دیگر کناره گیرند، ژان کلود یونکر از یک «اروپای ذوب شده و واحد» حمایت می‌کند. صدراعظم آلمان شب گذشته با اشارۀ تلویحی به بن‌بست‌های کنونی یک کارکرد گسترده که در آن کلیۀ اعضاء باید در تمامی طرح‌ها شریک شوند، حمایت خود را از نگرش رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd1edfee-a86e-4d51-9cf2-4c3f9ec1c81b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات