728 x 90

هدف قرار دادن بیمارستانها و مدارس در حلب و ادلب توسط جنگنده‌های رژیم اسد و روسیه

هدف قرار دادن بیمارستانها و مدارس در حلب و ادلب
هدف قرار دادن بیمارستانها و مدارس در حلب و ادلب
حملات شدید جنگنده‌های رژیم اسد و روسیه طی ۸روز اخیر در استانهای ادلب و حلب ۷بیمارستان و ۶مدرسه را هدف قرار داد.

مناطق مذکور از تاریخ ۲۷شهریور ۹۶هدف حملات سنگین جنگنده‌های اسد و روسیه قرار گرفته است. به همین علت، مردم منطقه تلاش می‌کنند تا با تخلیه بیمارستانها و مدارس از افزایش تلفات جلوگیری کنند.

در روزهای اخیر در شهرستان داره العزه یک بیمارستان، در شهرستان کفر نبیل ادلب ۳بیمارستان، در بخشهای‌خان شیخون و تیه و در منطقه جسرالشغور یک بیمارستان هدف حملات جنگنده‌ها قرار گرفته و در نتیجه این حملات ۳غیر نظامی کشته شدند.

در روستاهای معار زیته و هبیط استان ادلب ۲مدرسه و در روستاهای مارت هیرمه و باتابوی استان حلب سوریه به ترتیب سه و یک مدرسه هدف بمباران قرار گرفتند. در اثر این بمبارانها یک غیرنظامی نیز کشته شد.

هم‌چنین روستاهای مسیحی نشین یعقوبیه و کنیه در جنوب ادلب نیز هدف بمباران جنگنده‌های رژیم اسد قرار گرفتند که در نتیجه آن یک کلیسا آسیب دید.

گفتنی است مناطق بمباران شده اخیراً در نشست آستانه، پایتخت قزاقستان به‌عنوان مناطق عاری از درگیری شناخته شدند.

بیشتر بخوانید:
بمباران خان شیخون توسط رژیم اسد با ۳کشته و تعداد زیادی مجروح
در سومین روز بمباران هوایی رژیم اسد علیه مناطق آزاد شده، شامل مناطق کاهش تنش در خان‌شیخون، سه شهروند سوری صبح امروز کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

انس دیاب، مسئول اطلاع‌رسانی دفاع مدنی خان‌شیخون از توابع ادلب (منطقه عاری از درگیری) روز پنچ‌شنبه ۳۰شهریور ۹۶ با اشاره به سه روز بمباران بی‌وقفه هواپیماهای جنگی رژیم اسد گفت: «در حمله هوایی صبح امروز نیروهای رژیم اسد سه نفر از اعضای یک خانواده در یک خانه کشته شدند، یک کودک هم هنگام بازی در نزدیکی این خانه در پی بمباران زخمی شده است.

پیش از این، خان‌شیخون در تاریخ ۴آوریل مورد حمله شیمیایی رژیم اسد قرار گرفته بود و دست‌کم ۱۰۰غیرنظامی در آن حمله جان‌باخته بودند. این بار ادلب از سه روز گذشته به همراه ۱۲منطقه دیگر هدف حملات هوایی مستمر رژیم قرار گرفته است.

گفتنی است در حملات اخیر به این مناطق تاکنون ۱۲غیرنظامی جان‌باخته‌اند.
این جنگنده‌ها هم‌چنین ۳بیمارستان و سه مرکز کمک‌رسانی متعلق به نهاد دفاع مدنی را هدف قراردادند.
بمباران بخش جنوبی ادلب توسط رژیم اسد با ۱۱کشته و تعداد زیادی زخمی
حملات هوایی و بمباران رژیم اسد به مناطق عاری از درگیری و تنش در جنوب ادلب واقع در مرز سوریه با ترکیه ۷نفر کشته و تعداد زیادی زخمی برجا گذاشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز چهارشنبه ۲۹شهریور ۹۶ درگزارشی از مناطق مختلف سوریه نوشت: «بمبارانها از روز گذشته تاکنون ادامه دارد».

خبرگزاری اضافه کرد بمبارانها خسارات مالی زیادی به سه بیمارستان و سه مرکز امدادرسانی متعلق به سازمان دفاع مدنی سوریه موسوم به «کلاه‌ سفیدها» وارد کرد.

نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش: بمباران شمال حمص توسط رژیم اسد با ۱۱کشته و زخمی
حملات هوایی رژیم اسد به مناطق عاری از درگیری و تنش در شمال حمص سوریه ۴نفر کشته و ۷نفر زخمی شدند.
مدیر دفتر مطبوعاتی دفاع مدنی حمص با اشاره به نقض مکرر مناطق عاری از درگیری، توسط رژیم اسد، گفت: «جنگنده‌های رژیم اسد طی سه حمله هوایی مناطق مسکونی کفرلاها و تل‌ذهب از توابع حمص را بمباران کردند که به‌دنبال آن ۴نفر از جمله یک کودک کشته و ۷نفر نیز زخمی شدند».
به گفته وی مجروحان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
پیشتر در حملات رژیم اسد در ۱۹و ۲۰ اوت در حوله و تلبیسه حمص ۴غیرنظامی جان‌باخته و ۲۳تن از جمله شماری کودک مجروح شده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef2e247b-3f50-48ab-8cef-d56b1bc5f51a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات