728 x 90

سی.ان.ان: کره شمالی می‌گوید آمریکا اعلام جنگ داده است

وزیر خارجه کره شمالی
وزیر خارجه کره شمالی
تنش میان آمریکا و کره شمالی به حدی بالا گرفته که بحث اعلان جنگ می‌کنند.

وزیر خارجه کره شمالی 4مهر 96 می‌گوید دونالد ترامپ اعلام جنگ کرده است و اکنون تمامی گزینه‌ها روی میز است.

این به نظر می‌رسد پاسخ به توئیت رئیس‌جمهور آمریکا در آخر هفته باشد که اعلام کرد رهبر کره شمالی کیم جونگ اون مدت زیادی سرکار نخواهد بود.

خبرنگار سی.ان.ان از سازمان ملل متحد: وزیر خارجه کره شمالی با چنان شتابی از اتاق هتل بیرون آمد که تعجب برانگیز بود. گویی بارش را بسته و آماده است اینجا را به سرعت ترک کند. او گفت دونالد ترامپ در حقیقت علیه کره شمالی اعلام جنگ کرده است بنا براین کره شمالی احساس می‌کند می‌تواند بمب‌افکنها را حتی اگر در آسمان کره شمالی نباشند، سرنگون کند.
او گفت منشور ملل‌متحد حق دفاع از خود را به ما می‌دهد

البته این نوع شعارها را ما طی سالیان شنیده‌ایم ولی نمی‌دانیم که این وضع به چه سمتی می‌رود زیرا اشتباه محاسبات می‌تواند خطرناک باشد.
او هم‌چنین از میکروفون فرار کرد و داخل خودرو شد در حالی که همه درانتظار بودند عکس بگیرند. بعد از لحظاتی گفتند او برمی گردد. وقتی برگشت به سوی میکروفون رفت و گفت با وجود اعلام جنگ توسط ترامپ تمامی گزینه‌ها برای کره شمالی روی میز خواهد بود.

مجمع عمومی بسیار متفاوت بود. ما از این مجمع همواره در مورد صلح و گفتمان و همکاری می‌شنیدیم.

وزیرخارجه روسیه سرگیی لاورف روز جمعه به خبرنگاران گفت خشونت طلبان باید خونسرد باشند‍. روسیه وچین البته باید نشان دهند تحریمهای موجود را اعمال می‌کنند تا آمریکا و متحدان آن بتوانند روی کره شمالی فشار بیاورند

هنوز تحریمهای بسیاریست که می‌تواند روی کره شمالی اعمال شود زیرا مرزی طولانی میان چین وکره شمالی وجود دارد و چین نمی‌خواهد شاهدبی‌ثباتی و میلیون ها پناهنده باشد. اما کره شمالی هنوز پول و کمکهای مالی خود را برای انجام این آزمایشات اتمی به‌دست می‌آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/517446cd-5629-47ea-ad3a-80dbc22832e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات