728 x 90

حمله تروریستی در نیجریه ۵کشته بر جای گذاشت

تروریستی در نیجریه
تروریستی در نیجریه
در یک حمله تروریستی به یک مسجد در شمال شرق نیجریه ۵نفر کشته شدند.

این حمله در ساعت ۵صبح روز سه‌شنبه ۴مهرماه ۹۶ به وقت محلی و در زمان برگزاری نماز صبح در شهر دیکوا به‌وقوع پیوست که درپی این انفجار بمب ۵نمازگذار کشته و ۳نفر دیگر مجروح شدند.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده بعد از انفجاراول، مأموران یک زن انتحاری دیگر را شناسایی کردند ولی قبل از بازرسی خودش را منفجر کرد، در انفجار دوم خسارتی گزارش نشده است.

شبه‌نظامیان بوکوحرام، مسؤلیت این حمله تروریستی را به‌عهده گرفته است.

بیشتربخوانید:
 

سه انفجار تروریستی در نیجریه با دهها کشته و زخمی

سه انفجار تروریستی در نیجریه روز سه‌شنبه 24مرداد 96 منجر به مرگ حداقل 27نفر و زخمی شدن بیش از 80نفر شد.
مقامات نیجریه‌ای اعلام کردند که این انفجارها توسط سه زن که با خود بمب حمل می‌کردند در نزدیکی مایدوگوری در ایالت بورنو اتفاق افتاد.
به گفته همین مقامات یکی از این سه زن خود را در مقابل بازاری منفجر کرد و دو زن دیگر در مقابل یک اردوگاه پناهندگان اقدام به انفجار خود کردند.
خاطر نشان می‌شود که این منطقه مکان فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام است که بارها اقدام به بمبگذاری و کشتار مردم کرده است.

بنیادگرایان بوکوحرام ۳۱ماهی‌گیر را در نیجریه کشتند

در دو حمله جداگانه در جزایری در شمال نیجریه، بنیادگرایان بوکوحرام حداقل ۳۱ماهی‌گیر را کشتند.
عرب‌نیوز ۱۷مرداد ۹۶ افزود نفرات بوکوحرام به دو جزیره ماهی‌گیری در یک دریاچه آب شیرین در شمال نیجریه حمله کردند و با شلیک و ضربات قطع‌کننده قربانیان را مورد هدف قرار می‌دادند.
آنان ابتدا ۱۴نفر را در جزیره دوگوری و سپس ۱۷نفر را در جزیره دبار کشتند. مهاجمان به دو گروه تقسیم شده بودند که ابتدا یک گروه به دوگوری حمله کردند و گروه دوم به دبار رفت تا منتظر کسانی باشد که از دوگوری فرار می‌کنند.
ماهی‌گیران چند روز قبل به مرکز ماهی‌گیری بوگا در ساحل این دریاچه رفته بودند و روز جمعه سوار بر قایقهای چوبی خود به این دو جزیره رفتند تا ماهی بگیرند.
اخبار حملات بوکوحرام با تأخیر منتشر می‌شود چرا که بوکوحرام دکلهای مخابراتی را در این منطقه منفجر کرده است و سیستمهای ارتباطی با مشکلاتی مواجه است.

حمله تروریستی گروه بوکو حرام به یک تیم اکتشاف نفت با ۵۰کشته

به گزارش خبرگزاری فرانسه بامداد روز ۶مرداد ۹۶گروه تروریستی بوکو حرام به یک تیم اکتشاف نفت حمله کرده و ۵۰نفر را کشتند.
روز چهارشنبه نیز مهاجمان مسلح این گروه تروریستی، شماری از مهندسان اکتشاف شرکت ملی نفت نیجریه را در شمال این کشور ربوده و به محل نامعلومی بردند. در پی اقدامات تروریستی این گروه از سال ۲۰۰۹تاکنون بیش از ۲۰هزار نفر کشته و هزاران نفر هم ربوده شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbed6ace-ac43-465f-94c3-39fcc5d07529"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات