728 x 90

سخنرانی شخصیتها در کهکشان مقاومت ایران و ارتش آزادی، دبورا لی جیمز، جولیو ترتزی و تام ریج

دبورا لی جیمز - جولیو ترتزی - تام ریج
دبورا لی جیمز - جولیو ترتزی - تام ریج

دبورا لی جیمز - وزیر نیروی هوایی آمریکا (۲۰۱۷-۲۰۱۳)

به‌شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۲، به‌کنفرانس جوامع ایرانی در اروپا، به‌بازماندگان و خانواده‌های قربانیان نقض حقوق‌بشر در ایران و در تبعید و رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی.

می‌خواهم سخنان امروزم را با گفتن این نکته شروع کنم که چه‌قدر شما هر روز به‌من الهام می‌دهید. این سومین‌بار است که این افتخار را دارم که برای جمعی مانند جمع شما سخنرانی کنم.

این گردهمایی به‌آرمان برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، دمکراتیک و غیراتمی در ایران اختصاص داده شده است. همه می‌دانیم که مردم ایران آماده تغییر هستند. شما فریاد تغییر سر می‌دهید. اما مردم ایران به‌گذشته چشم ندوخته‌اند. نه، کاملاً برعکس. آنها به‌آینده آینده می‌نگرند. آنها هم استبداد مذهبی حاکم و هم دیکتاتوری مخلوع پهلوی را که قبل از آن حکومت می‌کرد رد می‌کنند، زیرا از نظر آنها، تاج شاه راه را برای عمامهٔ آخوند هموار کرد. این دو رژیم ممکن است در سبک و شکل متفاوت باشند، اما ماهیت آنها دقیقاً یکسان است. هر دو دیکتاتوری در مقابل آزادی‌های اساسی و منافع مردم ایستاده‌اند.

حالا یک خبر خوب. هر سال که می‌گذرد، من معتقدم این لحظه نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود که سرانجام می‌توانید کشور تان را از دست خودکامگان و مستبدانی که زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی را از شما سلب می‌کنند، پس بگیرید. این کلمات: زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی، کلماتی برگرفته از اعلامیهٔ استقلال آمریکا است. این چیزی است که همهٔ آمریکایی‌ها می‌خواهند و من می‌دانم این همان چیزی است که همهٔ شما می‌خواهید. حالا مایلم از صمیم قلب به‌عنوان یک زن، به‌عنوان یک خواهر، به‌عنوان یک دختر، به‌عنوان یک مادر صحبت کنم: تماشای فیلم‌های هشت قیام بزرگ در ایران از سال۲۰۱۸ به‌این سو و دیدن این همه زن در صف مقدم، غرور زیادی برایم ایجاد می‌کند. آنها زنانی برآمده از همهٔ طبقات هستند که شجاعت و تعهد بسیاری از خود نشان می‌دهند و این پیام غیرقابل انکار را به رژیم فاسد در تهران می‌دهند که روز حساب نزدیک است و به‌زودی سرنگون خواهید شد. من سرشار از احساسات هستم وقتی این زنان و مردان شجاع ایرانی را تماشا می‌کنم که به‌رغم تیراندازی مرگبار نیروهای امنیتی به‌معترضان، بارها و بارها به‌ارسال این پیام‌ها ادامه داده‌اند. باز هم می‌گویم که این شجاعت قابل توجه مردم، در برابر وحشیگری وصف‌ناپذیر رژیم است. اکنون می‌خواهم به‌عنوان وزیر پیشین نیروی هوایی ایالات‌متحده با شما صحبت کنم. شکی نیست که رژیم ایران بیش از حد از ثروت ملی ایران خرج می‌کند و نه برای رفاه مردم ایران، بلکه برای گروههایی مانند حماس و حزب‌الله، توسعهٔ سلاحهای اتمی و تروریسم در خارج از کشور، از جمله علیه ایرانیان در تبعید. این سیاست‌ها از سوی رژیم باید به‌پایان برسد. سیاست هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان باید جایگزین آنها شود، همان‌طور که در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی آمده است. این برنامه‌یی است که از حق رأی همگانی، برابری جنسی، احترام به‌حقوق‌بشر، قوه قضاییهٔ مستقل و برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیراتمی و دمکراتیک حمایت می‌کند. من می‌دانم که مقاومت سازمان‌یافته، به‌رهبری کانون‌های شورشی در داخل ایران، مصمم به‌رسیدن به‌این اهداف است و به‌هر حال، هیچ‌کس بیشتر از سازمان مجاهدین در طول ۴۰سال گذشته درد و رنج نکشیده است، هیچ‌کس بیش از این شایستهٔ رهایی نیست. در سال۶۷، هیأت‌های مرگ شامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کنونی رژیم ایران، بر اساس فتوای خمینی بنیان‌گذار این رژیم، دستور اعدام ۳۰هزار که عمدتاً عضو و هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بودند را صادر کردند. من به‌آن دسته از شما که رنج کشیده‌اند، از جمله به‌کسانی که از سال‌ها زندان و شکنجه در ایران زنده مانده‌اند و اکنون در اشرف۳ در آلبانی گردهم آمده‌اند می‌گویم که شما نشان داده‌اید که می‌توانید فلاکت را به‌فرصت برای آینده تبدیل کنید. امیدوارم روزی با شما در اشرف۳ دیدار کنم، زیرا این مکانی است که الهام‌بخش همهٔ ایرانیان به‌ویژه نسل جوان ایران است و سنگر آزادی، چراغ امید و الگوی دوستی با مردم آلبانی است. همهٔ اینها به‌یمن روحیه و پشتکار شما است.

دوستان من ایران قطعاً در آستانهٔ تغییر است. آخوندها در بن‌بست به‌سر می‌برند. آنها با یک اقتصاد فلج، تورم کنترل‌نشدنی، افزایش بیکاری و گسترش فقر روبه‌رو هستند. علاوه بر این، شکست‌های اطلاعاتی و تصفیه‌های درون سپاه، شکاف‌هایی را در دستگاه سرکوبگر آخوندها نشان می‌دهد. مردم ایران آخوندها را رد می‌کنند. و اکنون جامعهٔ بین‌المللی درک می‌کند که در ایران امروز واقعاً چه می‌گذرد. آن جامعه می‌فهمد که خون دهها هزار نفر از دستان ابراهیم رئیسی می‌چکد. ما می‌دانیم که تنها دلیلی که او به‌خاطر آن رئیس‌جمهور شد، تمایل او به‌سرکوب خشونت‌بار مردم بود. و هم‌چنین امیدوارم جامعهٔ ملل، مانند بسیاری از ما اینجا در ایالات‌متحده، متوجه شده باشند که مماشات به‌سادگی کارساز نیست. طبعاً معاهدهٔ اخیر بین بروکسل و رژیم تهران آزادی یک تروریست محکوم شده و زندانی را تسهیل می‌کند که برای انفجار همین اجلاس در پاریس در سال۲۰۱۸ توطئه کرد؛ نگرانم که این اقدام دروازه‌های اروپا را به‌روی تروریسم حتی بیشتر از سوی رژیم تهران باز خواهد کرد. چه‌قدر آن روز شیرین خواهد بود که صدای شما و جنبش مقاومت شما به‌رهبری یک زن و متشکل از ۵۰درصد از زنان سرانجام رژیمی را سرنگون کند که با زنان به‌عنوان شهروندان درجهٔ دو رفتار می‌کند. پس من به‌شما می‌گویم: ایستادگی کنید، دل قوی دارید و با صداهای قدرتمند به‌پیشتازی خود ادامه بدهید. زیرا شما مادران، دختران، پدران و برادرانی هستید که روزی حق تعیین سرنوشت و آزادی را برای مردم ایران به‌ارمغان خواهید آورد. بسیار سپاسگزار تعهد شما به‌کشور تان، به‌حقوق‌بشر و تعهدتان به‌یکدیگر هستم؛ و تشکر از شما خانم رجوی. از شما سپاسگزارم که الهام‌بخش همهٔ کسانی هستید که در آرزوی آزادی هستند، به‌ویژه مردم و زنان ایران.

 

 

جولیو ترتزی - وزیر خارجهٔ ایتالیا (۲۰۱۳)

رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی، میهمانان محترم، دوستان عزیز، سرانجام زمان سرنگونی رژیم فاشیستی آخوندها و جایگزین‌کردن آن با یک ایران دمکراتیک و آزاد فرا رسیده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، پس از ۴دهه ظلم و ستم رژیم ایران، مردم ایران شایستهٔ یک دموکراسی مبتنی بر جدایی دین و دولت و مسالمت‌آمیز در حاکمیت قانون و با رعایت قوانین و اصول بین‌المللی در چارچوب حقوق‌بشر، آزادی مذهب، عدالت، کثرت‌گرایی سیاسی و آزادی‌های فردی هستند. یعنی ایران غیراتمی که از سلاحهای کشتار جمعی نیز عاری باشد و مروج صلح، هم‌زیستی، همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی باشد که در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران پیش‌بینی شده است. ۴سال پیش در ویلپنت، در قلب اروپا، شواهد شگفت‌انگیزی داشتیم که نشان داد رژیم ایران کاملاً سزاوار عنوان «حکومت تروریستی شمارهٔ یک جهان» است. این یک آفت شرم‌آور است. تمام جامعهٔ بین‌المللی باید این وظیفه را احساس کنند که به‌شدت با آن مخالفت کرده و آن‌را از تاریخ جهان حذف کنند. همهٔ ما به‌یاد داریم که چگونه دادگاه آنتورپ احکام سنگینی را علیه اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم و ۳همدستش صادر کرد. همهٔ ما از آن احکام استقبال کردیم که به‌وضوح رژیم را به‌عنوان یک حکومت تروریستی معرفی می‌کردند. اما اکنون این خطر جدی وجود دارد که پیروزی عدالت علیه حکومت تروریستی معکوس شود و در نهایت به‌پیروزی تروریسم علیه عدالت بین‌المللی و امنیت بین‌المللی ختم شود. کل جامعهٔ بین‌المللی و پارلمان اروپا از تصمیم دولت بلژیک برای مذاکره با رژیم ایران به‌منظور مبادلهٔ گروگانهای بی‌گناه دستگیر شده توسط رژیم با تروریست‌های محکوم منزجر شده‌اند. اگر چنین اشتباه وحشتناکی مرتکب شود، امنیت اروپا را به‌شدت مختل خواهد کرد. این امر توانایی دولتها را برای جلوگیری و مبارزه با تروریست‌های بین‌المللی به‌خطر می‌اندازد. سازمانهای تروریستی رژیم ایران، مانند وزارت اطلاعات و سایرین، بلژیک و کشورهای اتحادیهٔ اروپا را به‌عنوان پناهگاههای امنی در نظر خواهند گرفت تا بتوانند به‌ایجاد شبکه‌های جنایتکار بین‌المللی خود ادامه دهند. علاوه بر این، در سطح جهانی، آن معاهدهٔ شرم‌آور، عدالت بین‌المللی را مختل می‌کند، زیرا هر جنایتکاری که محکوم شود و متعلق به‌یک حکومت سرکش باشد، از این پس می‌تواند احساس اطمینان کند که مقامات حکومت او دیر یا زود با ربودن شهروندان دولتی که محاکمه در آنجا برگزار شده، او را نجات خواهند داد. به‌عنوان شهروندان سنگر آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر، یعنی اتحادیهٔ اروپا، نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که اگر مماشات که بسیار ناصحیح است با این رژیم تروریستی صورت بگیرد، در نهایت این مردم ایران خواهند بود که آسیب بیشتری خواهند دید. قربانیان رژیم، خانواده‌های آنها، میلیون‌ها ایرانی که شدیداً با خشونت رژیم مخالفت می‌کنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند، شایستهٔ این نیستند که یک کشور عضو اتحادیهٔ اروپا چنین رویکرد اشتباه و خطرناکی را اتخاذ کند.

ما نمی‌توانیم طعمهٔ حرکات معیوب آخوندها بشویم. در سراسر جهان باید کاملاً روشن باشد که تنها آلترناتیو معتبر در برابر رژیم جنایتکار و تروریست حاکم بر ایران، برقراری یک ایران دمکراتیک و آزاد است که توسط شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی قویاً دنبال می‌شود. میلیون‌ها انسان در ایران منتظر پاسخ روشن و صریح جهان غرب هستند. متشکرم.

 

 

تام ریج-نخستین وزیر امنیت داخلی آمریکا و فرماندار سابق پنسیلوانیا

خانم رجوی و آزادیخواهان عزیز در اشرف۳ و مهمانان محترم و ارجمند

من ده سال است که در اجلاس سالانه مقاومت ایران شرکت کرده‌ام. هر سال متوجه شدم که این گردهمایی نماد ایستادگی شما برای دموکراسی و آزادی در ملت شما و مخالفت پیوسته شما با دیکتاتوری مذهبی است که تهدیدی برای مردم شما و هم‌چنین منطقه و باقی جهان است. من با بسیاری از شما به‌صورت جداگانه ملاقات کرده‌ام و با شما صحبت کرده‌ام. من از مسیر طی شده و رویاهای شما و عشق شما به کشور و هموطنانتان آگاه شدم.

همه شما فداکاریهای زیادی کرده‌اید. خیلی زحمت کشیده‌اید و خیلی چیزها از دست داده‌اید. اما با همه اینها، آنچه بسیار الهام‌بخش است، دیدگاه مثبت ابدی شما، عزم سرسختانه شماست. و امیدوارم برای دیگران الهام‌بخش باشید. امیدوارم این نشان‌دهنده عزم شما برای ایجاد تغییر اساسی با ایجاد یک جمهوری دمکراتیک در کشور تان باشد.

مقاومت شما روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شود. موج فزاینده اعتراضات و تأثیر اقدامات مخالفان یعنی کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق در ایران وجود دارد که مردم را تشویق می‌کند تا مخالفت خود را با رژیم ابراز کنند و فضای خفقان و ارعاب رژیم را در هم می‌شکند. رژیم امروز نماد یک حکومت دینی بسیار ضعیف است. راه‌حلی جز سرکوب مردمش به‌ویژه زنان ندارد. این رژیم در اوج انزوای سیاسی و اجتماعی داخلی است. علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی را با این امید واهی مهندسی کرد که وحشیگری او بتواند موج اعتراضات را متوقف کند.

دقیقا برعکس این اتفاق افتاده است. خون هزاران زندانی سیاسی از دستان رئیسی می‌چکد. سی هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ بر اساس فتوای خمینی اعدام شدند. رئیسی در کمیسیون بدنام مرگ در تهران حضور داشت. او رئیس یک دولت نیست. او یک جنایتکار آشکار است که باید به‌دلیل ارتکاب جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود. در خارج، رژیم نمی‌تواند ظرفیت موافقت را پیدا کند، حتی با یک توافق هسته‌یی ضعیف که روی میز است. این مذاکرات را به بن‌بست رسانده و خود را در گوشه‌ای منزوی در صحنه جهانی قرار داده است. رژیم در حالت اولیه خود یک تهدید برای امنیت جهانی است. حال تصور کنید که به سلاح هسته‌یی نیز مجهز باشد. این رژیم هم‌چنان به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در برنامه تولید موشک‌های بالستیک و پهپاد خود و تأمین مالی درگیریهای نیابتی در منطقه ادامه می‌دهد و در عین‌حال از ارائه خدمات ضروری و کالاهای ضروری ایرانیان خودداری می‌کند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی به ندای مردم ایران و مقاومت ایران برای سرنگونی این رژیم توجه کند و آنرا به‌رسمیت بشناسد.

آلترناتیو دمکراتیک این رژیم، شورای ملی مقاومت در ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران است که در ارزش‌های دمکراتیک ما برای یک جامعه آزاد مبتنی بر حقوق‌بشر جهانی و مشروعیت سیاسی مشترک است. ارزش‌هایی که مبتنی بر حق رأی مردمی و حاکمیت قانون، برابری جنسیتی و جدایی دین از دولت است. شعار مردمی در خیابان‌ها «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» است. مردم ایران چشمشان به آینده است نه حال یا گذشته. برای آنها استبداد مذهبی ۴۰ساله ملاها ادامه نیم قرن دیکتاتوری نظامی شاه و پدرش است.

این دو رژیم ممکن است در شکل متفاوت باشند، اما در عمل دقیقاً یکسان هستند.

اپوزیسیون سازمان‌یافته هم در داخل ایران در قالب کانون‌های شورشی مجاهدین خلق و هم در خارج در قالب شورای ملی مقاومت ایران که پایدارترین ائتلاف اپوزیسیون در تاریخ ایران است، وجود دارد. ما مماشات را رد می‌کنیم که آخرین نمونه آن یک به‌اصطلاح معاهده پیشنهادی شرم‌آور بلژیک با رژیم ایران بود. این پیشنهاد بلژیکی به تروریستهای رژیمی که در سال۲۰۱۸ این تجمع را هدف قرار دادند، اجازه می‌دهد تا از عدالت فرار کنند. هفته گذشته، دادگاهی در سوئد یک مقام زندان ایرانی را به‌دلیل نقشش در قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال۶۷، یعنی سی هزار نفر که عمدتاً عضو مجاهدین خلق بودند، به حبس ابد محکوم کرد.

ابراهیم رئیسی یکی از اعضای کمیسیون مرگ بود که دستور اعدام را صادر کرد. زمان آن فرا رسیده است که او و خامنه‌ای به‌خاطر نقششان در آن جنایت علیه بشریت محاکمه شوند. درود می‌فرستم به کانون‌های شورشی در ایران که با جان‌فشانی و پذیرش خطر برای خود و خانواده شان به‌پا می‌خیزند تا راه را برای اعتراض علیه این رژیم هموار کنند. و به‌رغم دستگیریهای دسته جمعی، اقدامات آنها عمق و وسعت بیشتری یافته است. آنها دیگران را تشویق می‌کنند که همین کار را انجام دهند.

در واقع، آنها به‌عنوان موتوری برای تغییر عمل می‌کنند. مقاومت آنها در راستای سقوط این رژیم آزادی را تضمین خواهد کرد. با تشکر از شما خانم رجوی به‌خاطر رهبری بصیرانه شما و استواری شما در این مبارزه شرافتمندانه. و از مجاهدین خلق به‌خاطر مبارزه و عزم شما متشکرم. من مطمئن هستم که شما پیروز خواهید شد.

مسعود رجوی بسیار شیوا گفته است که پیروزی از آن شورشیان است. من مشتاقانه منتظر روزی هستم که با هم در تهران جشن بگیریم و با شما باشم. خدا شما را حفظ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9562b68a-e012-4b4b-9d34-25218b06399d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات