728 x 90

خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصادی منطقه یورو

نایب رئیس بانک مرکزی اروپا
نایب رئیس بانک مرکزی اروپا
بخشهایی از مصاحبه نایب رئیس بانک مرکزی اروپا با یورونیوز 3مهر 96:
خوش‌بینی به منطقه یورو بازگشته است. اما اغلب رهبران اروپایی می‌دانند که این وضعیت پایدار نیست. معاون رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید منطقه یورو به وزیر دارایی و بودجه مشترک نیاز دارد.

پس از گذشت یک دهه از بحران اقتصادی و بی‌ثباتی در منطقه یورو، خوش‌بینی در حال افزایش است. رشد اقتصادی حوزه پولی یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی جاری شتاب گرفته است. اما نرخ بیکاری هم‌چنان بالاست و بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم اختلاف‌نظر هم‌چنان وجود دارد.

ارز یورو با این نوید همراه بود که ثروت جوامع اروپا بیشتر شود. برای تحقق این نوید چه باید کرد؟

ویتور کونستانسیو، نایب رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید:
نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که رشد اقتصادی در منطقه یورو همگرا بوده است. به این معنی که در حال حاضر میزان نرخ رشد اقتصادی در همه کشورها بسیار بهم نزدیک است. از این منظر از زمان آغاز اتحاد پولی با بهترین وضعیت روبه‌رو هستیم.

کشورهای عضو منطقه یورو در ابتدا ۱۱کشور بودند. سپس در سال ۲۰۰۱، دوازده کشور شدند و بعد از آن در سالهای ۲۰۰۷و ۲۰۱۱میلادی کشورها دیگر هم به آن پیوستند. این نشان می‌دهد که طی بحران اقتصادی، پول واحد و ثباتی که به همراه دارد برای کشورهای دیگر هم جذاب بوده است

حوزه یورو به وزیر دارایی نیاز دارد. ایده انتصاب وزیر دارایی، ایده جدیدی است و احتمالاً به این مسأله مرتبط است که کارکردهای وزارت دارایی در قلب منطقه یورو ایجادشود. باید یک نفر مسئول مدیریت این ظرفیتهای اضافی و ثبات اتحاد پولی باشد. در حال حاضر تقسیم قدرت در برخی از سیاستهای مالی وجود دارد. اما کاری باید انجام بدهیم این است که ابزارهای اضافی ایجاد کنیم که در آینده؛ در زمان رکود اقتصادی به ثبات منطقه یورو کمک کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6441568-f8cb-4d65-b0d8-54f7b9559c56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات