728 x 90

رکس تیلرسون:‌ رژیم ایران به روح برجام عمل نمی‌کند

رکس تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی
رکس تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی
بعد از دیدار وزیران خارجه کشورهای پنج به‌علاوه یک و جواد ظریف در نیویورک، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از توافق اتمی ابراز نارضایتی کرد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا 31شهریور 96:‌
ما یک تبادل خیلی باز و بی‌پرده با همه طرفهای این توافقنامه داشتیم. من امیدوارم که این برای دیگران مفید بوده باشد. من آن را برای شنیدن دیدگاههای آنها مفید یافتم. من امیدوارم که آنها هم این را مفید ببینند.

ما مشکلات قابل توجهی با توافقنامه اتمی با رژیم ایران داریم. رئیس‌جمهور کاملاً صریح بوده و نگرانیهای خودش را درباره توافقنامه بیان کرده است. دقت توافقنامه و اجرای توافقنامه نگران‌کننده است. رئیس‌جمهور بارها گفته است که ”روح توافقنامه“ نقض شده است. من از کلمه ”انتظارات توافقنامه“ استفاده می‌کنم. حتی در مقدمه توافقنامه آمده است که انتظارات روشنی از طرفهایی که این توافقنامه هسته‌یی را امضا کردند می‌رود. تکمیل کردن این توافقنامه، تهدیدهای جدی برای منطقه را کنار می‌زند. با انجام این کار می‌توان به‌دنبال یک منطقه با ثبات‌تر و صلح‌آمیز بود. این انتظار طرفها بود ولی متأسفانه از زمانی که توافقنامه تأیید شد، ما همه چیز بجز یک منطقه صلح‌آمیزتر و با ثبات‌تر دیده‌ایم و این موضوع واقعی است.

به همین دلیل است که ما می‌گوییم رژیم ایران در مورد این انتظارات کوتاهی کرده است. این انتظارات به‌روشنی برآورده نشدند. از آن زمان رژیم ایران به سرپا نگه‌داشتن رژیم اسد و روش وحشتناک وی علیه مردم سوریه ادامه داده است. آنها به درگیر شدن در فعالیتهای سایبری مخرب ادامه دادند. آنها به‌صورت تهاجمی موشکهای بالستیک ساختند و آزمایش کردند که در مغایرت با قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل‌متحد بود، بدین ترتیب امنیت آمریکا و ثبات منطقه را تهدید کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21662f4d-6379-465a-8ce9-ef1d7c79217e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات