728 x 90

نتایج تحقیقات جدید در آرژانتین:‌ آلبرتو نیسمن دادستان پرونده انفجار تروریستی آمیا به‌قتل رسیده است

آلبرتو نیسمن دادستان پرونده انفجار تروریستی آمیا
آلبرتو نیسمن دادستان پرونده انفجار تروریستی آمیا
فرانس 24 روز شنبه اول مهر 96 اعلام کرد:
یک تیم از کارآگاهان تحقیق و پزشکی قانونی به این نتیجه رسیده‌اند که آلبرتو نیسمن دادستانی که بمبگذاری 1994 بوئنوس‌آیرس و هم‌چنین پرونده رئیس‌جمهور سابق آرژانتین برای پرده‌پوشی نقش رژیم ایران در این عملیات تروریستی را دنبال می‌کرد، به‌قتل رسیده است.

تحقیقات اولیه قبلاً به این نتیجه رسیده بود که جان باختن آلبرتو نیسمن در سال 2015 احتمالا یک خودکشی بوده است ولی روز جمعه منابع گفتند یک تیم از کارآگاهان تحقیق و پزشک قانونی گزارش جدیدی را تحویل دادستان آرژانتین داد، در این گزارش نتیجه‌گیری شده است که نیسمن قربانی یک آدمکشی بوده و اقدام به خودکشی نکرده است...

یک مقام در دفتر دادستانی نتیجه‌گیری جدید که نیسمن قربانی آدمکشی بوده است را مورد تأیید قرار داد.

دادستان شهید آلبرتو نیسمن ده سال را صرف تحقیق در مورد بمبگذاری سال 1994 در بوئنوس‌آیرس کرده بود، این بدترین حمله در خاک آرژانیتن در تاریخ معاصر می‌باشد.

جسد نیسمن در ژانویه 2015 در حالیکه گلوله‌یی به سرش شلیک شده بود در آپارتمانش پیدا شد، او چند روز قبلتر کرشنر رئیس‌جمهور وقت را متهم به کمک به مقامهای رژیم ایران برای پوشاندن نقش این رژیم در این بمبگذاری کرده بود.

نیسمن 51ساله قرار بود در استماعی در مقابل قانونگذاران آرژانتینی حاضر شود و انتظار می‌رفت که وی در این استماع کریشنر را متهم به سرپوش گذاشتن و لاپوشانی در مورد بمبگذاری و معامله با رژیم ایران کند. وی یک روز قبل از شرکت در این استماع ترور شد.

در بمبگذاری بوئنوس‌آیرس 85نفر کشته و 300نفر مجروح شدند.

یک هفته قبل از مرگ نیسمن او یک شکایت 280صفحه را ارائه کرده بود که در آن کرشنر متهم شده بود یک ”دستورالعمل سریع ”برای سرپوش گذاشتن بر نقش یک گروه از متهمان رژیم ایران صادر کرده است.

بنظر می‌رسد که خود نیسمن می‌دانست که مسیر خطرناکی را طی می‌کند و در این رابطه به خبرنگاران هم گفته بود.

نیسمن به کلارین روزنامه اصلی آرژانتین گفته بود ”من به‌خاطر این پرونده ممکن است جانم را از دست بدهم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/839ad099-54f4-46c7-9d78-e7bc98a2fc76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات