728 x 90

محموله ممنوعه سپاه پاسداران در مسیر ارسال به یمن

سلاحهای ارسالی کشف شده توسط رژیم ایران
سلاحهای ارسالی کشف شده توسط رژیم ایران
سپاه پاسداران برای رساندن سلاح به همپیمانانش در یمن راههای زیادی را بکار می‌گیرد. اما دریا مسیری است که بیشترین امنیت را برای رساندن محموله‌های ممنوعه دارد.

تلویزیون الآن 28شهریور 96
سپاه قدس شرکتهای متعدد پوششی ایجاد کرده که نزدیک به 200شرکت هستند. علاوه بر آن برای انتقال سلاح از شرکتهای خارجی استفاده می‌کند که در بعضی موارد بدون اطلاع صاحبان کشتی و خدمه آن صورت می‌گیرد.

بعضی از شرکتهای بازرگانی که در این زمینه کار می‌کنند به‌عنوان بازوهای کمکی برای نیروی دریایی رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر فهد الشلیمی کارشناس و تحلیل گر سیاسی:
«از سه طریق برای قاچاق سلاح استفاده می‌شود:
یکم. از طریق زیردریایی‌ها. آنها زیر دریایی دارند با قایق های مزدوج به سطح آب می‌آید و سلاح را قاچاق می‌کنند.

دوم. محموله را در یک منطقه جغرافیای مشخص در ساحل کنار دریا می‌گذارند و مختصات را برای نفر تحویل گیرنده ارسال می‌کنند.

سوم. به‌وسیله کشتی. یعنی اسناد محموله را جعل می‌کنند. این کشتیها توسط شرکتهای ایرانی ثبت شده‌اند. حقیقیت امر این است که این شرکتهای ایرانی در مالکیت سپاه پاسداران قرار دارند و برای حمل سلاح مورد استفاده قرار می‌گیرند»

سپاه پاسداران اکثر اوقات از کشتیهای بازرگانی استفاده می‌کند که متعلق به شرکتهای غیرقانونی است.

این چیزی است که ما را به ‌عنوان تیم تهیه کننده «فیلم محموله ممنوعه سپاه پاسداران به یمن» واداشت تا برای بیان وضعیت موجود مجموعه‌یی از سؤالات را با کارشناسان مطرح کنیم.

القبطان مراد شلش (ناوبر دریایی): «قاچاق سلاح از طریق کشتی و شرکتهای قانونی صورت نمی‌گیرد بلکه آنها از شیوه‌های دیگر و روشهای غیرقانونی قاچاق استفاده می‌کنند. آنها از طریق بندرها وارد نمی‌شوند و در اسکله‌ها بارهایشان را تخلیه نمی‌کنند. بلکه این محموله‌ها در سواحل تخلیه می‌شوند. همان‌طوریکه می‌دانید ما دارای یک ساحل طولانی هستیم که طول آن 2000کیلومتر است. آنها این محموله‌ها را در قایق های چوبی یا فیبری بارگیری می‌کنند و در کنار ساحل تخلیه می‌کنند»

رأفت جعفر معاون مدیر عملیات شرکت ناوبری: متأسفانه بعضی از تجار یا دلالها این کار را انجام می‌دهند. هنگامی که کشتی در اسکله پهلو می‌گیرد آنها این اجناس را به همراه اجناس ثبت شده دیگر به کشتی بار می‌زنند که این مسأله زمانی مشخص می‌شود که کشتی قبل از ورود به بندر مشخصی تحت بازرسی قرار می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c190dec0-9e1e-468d-9c6a-90cddb0bf0d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات