728 x 90

سخنرانی دونالد ترامپ در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
ما در دورانی از فرصتهای خارق‌العاده زندگی می‌کنیم. راهگشایی در پهنه علم، تکنولوژی و دارو، بیماریهایی را درمان می‌کنند و مشکلاتی را از پیش پا برمی‌دارند که نسلهای قبلی فکر می‌کردند غیرممکن است.

اما هر روز که می‌گذرد، هم‌چنین خبرهایی از خطرات فزاینده می‌رسد که همه ارزشهایی که عزیزشان می‌داریم را مورد تهدید قرار می‌دهند.

تروریستها و افراط‌گرایان قدرت یافته و در تمامی مناطق دنیا گسترش یافته‌اند. رژیمهای یاغی که در این نهاد بین‌المللی نمایندگی می‌شوند، نه تنها از تروریستها حمایت می‌کنند، بلکه کشورهای دیگر و مردم خودشان را با مخرب‌ترین سلاحهایی که تاکنون بشر شناخته، مورد تهدید قرار می‌دهند.

سلطه جویی و قدرتهای سلطه طلب در پی اضمحلال ارزشها، نظامها و اتحادهایی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم، مانع از جنگ و درگیری شده و جهان را بسوی آزادی سوق دادند.

در جهان ما امروز، گروه کوچکی از رژیمهای یاغی هستند که هر اصلی که سازمان ملل بر آنها بنا شده را نقض می‌کنند. آنها نه شهروندان خود را محترم می‌شمارند و نه حریم استقلال خودشان را محترم می‌دانند.

اگر کشورهای خوب که اکثریت هستند با اندک کشورهای شرور، مقابله نکنند آنگاه شیطان پیروز می‌شود.

وقتی مردم شریف یک کشور در تاریخ به کناری بایستند، نیروهای تخریب و نابودی فقط قویتر می‌شوند.

ما با این تصمیم نه تنها در کره شمالی مواجهیم، بلکه زمان زیادی گذشته تا کشورهای جهان با یک رژیم بی‌رحم دیگر مقابله کند، رژیمی که آشکارا صحبت از قتل‌عام می‌کند و مرگ بر آمریکا و نابودی اسراییل را آرمان خود کرده است و [تهدیدی] برای خیلی از رهبران و کشورهای جهان در این سالن بوده است.

رژیم ایران دیکتاتوری فاسدی که با نقابی از دموکراسی حکومت می‌کند. این رژیم یک کشور ثروتمند با تاریخی غنی را به یک کشور یاغی فقیر تبدیل ساخته است که اصلی‌ترین حکومت صادر‌کننده خشونت، خونریزی و هرج و مرج در جهان است.

قربانیانی که بیش از همه درد و رنج ناشی از عملکرد سران این رژیم را تحمل کرده‌اند مردم ایران هستند.

رژیم ایران به‌جای استفاده از امکاناتش برای بهبود زندگی مردم ایران، سودهای ناشی از فروش نفت را خرج کمکها به حزب‌الله و سایر تروریستها کرده که مسلمانهای بیگناه را می‌کشند و همسایگان صلح‌دوست عرب و اسراییلی را مورد حملات خود قرار می‌دهند.

این ثروت که باید به مردم ایران تعلق داشته باشد، هم‌چنین هزینه (حفظ) دیکتاتوری بشار اسد می‌شود و به جنگ داخلی یمن سوخت می‌رساند و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف می‌کند.

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم یک رژیم جنایتکار این اقدامات بی‌ثبات کننده را ادامه بدهد و در عین‌حال موشکهای خطرناک بسازد و ما نمی‌توانیم از توافقی حمایت کنیم که در نهایت به ایجاد یک برنامه اتمی منجر شود. (تحسین حضار)

توافق اتمی با رژیم ایران یکی از بدترین و یکسویه‌ترین توافقاتی بوده که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. روشن بگویم این معامله یک توافق شرم‌آور برای آمریکا است و من فکر نمی‌کنم شما همه چیز را در رابطه با آن شنیده باشید.

زمان آن فرا رسیده که تمامی جهان به ما بپیوندند و خواهان آن شوند که حکومت ایران به برنامه کشتار و تخریب خود خاتمه بدهد. زمان آن است که این رژیم همه آمریکاییها و شهروندان سایر کشورها که ناعادلانه دستگیر کرده را آزاد کند.

فراتر از اینها رژیم ایران باید حمایت از تروریستها را متوقف کند و حق حاکمیت و استقلال همسایگانش را محترم بشمارد.

همه جهان می‌دانند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و فارغ از قدرت گسترده نظامی ایالات متحده، آنچه سران این رژیم بیش از هر چیز از آن وحشت دارند، مردم ایران هستند.

به این خاطر است که این رژیم دسترسی به اینترنت را محدود کرده است و بشقابهای ماهواره‌یی را جمع و نابود می‌کند، اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی را به رگبار می‌بندد و اصلاح‌طلبان سیاسی را به زندان می‌اندازد.

اما رژیمهای سرکوبگر تا ابد دوام نمی‌آورند. روزی می‌رسد که مردم با این انتخاب مواجه می‌شوند که آیا با همین وضعیت فقر و خونریزی و ترور ادامه خواهند داد، یا این‌که مردم ایران به مسیر پرافتخار تمدن و فرهنگ خود باز خواهند گشت. جایی که مردم ایران بار دیگر می‌توانند شکوفایی داشته باشند و با خوشبختی زندگی کنند.

حمایت رژیم ایران از تروریسم، با تعهدات اخیر بسیاری از همسایگانش در جنگ با تروریسم و متوقف‌ساختن جریان کمک مالی به آن در مغایرت کامل است.

در عربستان سعودی که من افتخار داشتم رهبران بیش از ۵۰کشور عرب و اسلامی را خطاب قرار بدهم. ما توافق کردیم که تمامی کشورهای مسئول باید با هم کار کنند تا با تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی که از آن الهام می‌گیرد مقابله کنند.

ما تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی را متوقف می‌کنیم زیرا نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشورها و همه جهان را به خطر بیندازد

ما تروریستها را باید از خانه امن، ترددات مرزی، تأمین مالی و هرگونه حمایت از ایدئولوژی پلید و شوم آنها محروم سازیم.

ما باید آنها را از کشورهایمان اخراج کنیم. زمان آن است که حکومتهایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند مثل القاعده، حزب‌الله، طالبان و سایر گروهها که مردم بیگناه را کشتار می‌کنند، مورد حسابرسی قرار گیرند.

آمریکا و متحدانشان در سراسر خاورمیانه با هم کار می‌کنند تا این تروریستهای شکست خورده را از بین ببرند و تا نتوانند از اماکن امن برای حمله به همه مردم استفاده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b31c0bc-a729-4feb-98ce-eb36fef2c5dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات