728 x 90

گزارش العربیه از اعتراضات اجتماعی علیه رژیم ایران

تجمع اعتراضی -آرشیو
تجمع اعتراضی -آرشیو
تلویزیون العربیه گزارشی از اعتراضات مردم شهرهای ایران علیه شرایط وخیم اقتصادی پخش کرد.

العربیه 29شهریور 96؛
در این تجمعها، معترضان خواهان مبارزه با فسادی شدند که در ارگانهای دولتی وجود دارد. اغلب پلاکاردهای معترضان علیه حسن روحانی بود چرا که او به وعده‌های انتخاباتی‌اش در مبارزه با فساد واختلاسی که سپاه پاسداران متهم به آنهاست ملتزم نبوده است.

مسعود الفک خبرنگار عرب در پاسخ به این سؤال که دلایل این فقر مردم ایران چیست به العربیه گفت:
عوامل مختلفی وجود دارد که باعث شده مردم ایران به این درجه از فقر مبتلا بشوند. می‌توان گفت مردم ایران تماماً زیر خط فقر هستند. رژیم ایران پروژه‌های بزرگی در مناطق مختلف جهان دارد.

این پروژه‌ها از سوریه تا لبنان تا عراق و تا حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در یمن امتداد دارد. این رژیم در آفریقا و آمریکای لاتین حضور دارد. تمامی این امور بدون کمترین شکی بر روی بودجه رژیم ایران تاثیر می‌گذارد. وقتی که روی بودجه تاثیر می‌گذارد از جیب مردم ایران است. سایت تسنیم که متعلق به سپاه پاسداران است نوشته کسانی که در ایران زیر خط فقر هستند ۳۳درصد از مردم ایران را تشکیل می‌دهند. ایران هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد. معنی‌اش این است که بیست و شش میلیون و چهار صد هزار نفر ایرانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

در ایران طبقه متوسط اگر پس‌انداز بکند و یک‌سوم درآمدش را ماهانه ذخیره کند می‌تواند بعد از ۹۶سال یک خانه بخرد این در حالی است که در کشورهای رو به رشد این زمان تنها ۱۴سال است ولی در ایران ۹۶سال. این در سایتهای حکومتی هم درج شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/579eadb8-5e07-4496-b380-215cbb2db133"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات