728 x 90

دانشجویان معترض دانشگاه تربیت مدرس به کمیته انضباطی احضار شدند

اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
به گزارش رسانه‌های حکومتی روز چهارشنبه 29شهریور 96 جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، که در دو مقطع شهریور و دی‌ماه ۱۳۹۵در اعتراض به مسایل صنفی و آموزشی دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. بعد از ماهها توسط مزدوران حراست دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.

بیشتر بخوانید:
بنا‌ به گزارشات رسیده روز چهارشنبه 20 اردیبهشت 96 تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل توسط کمیته سرکوبگر انضباطی دانشگاه احضار شدند.
دلیل این اقدام سرکوبگرانه، شرکت این دانشجویان در تجمعات اعتراضی بود که در این دانشگاه انجام شده بود.

دانشجویان دانشگاه نوشیروان بابل در اعتراض به این اقدام سرکوبگرانه اعلام کردند ”اجازه نخواهیم داد تا با دانشجویانی که به دفاع از حقوق هم‌صنفان خود پرداختند، برخورد شود. این بار اجازه نخواهیم داد تا با کسانی که نسبت به خلف وعده‌های مسئولان اعتراض داشتند، برخورد شود. حتی اگر تنها بمانیم، حتی اگر تنها بمانیم“.

در پی احضار گسترده و صدور احکام سنگین علیه دستیاران پاتولوژی، روز 15تیر 96 دستیاران سایر رشته‌های چند دانشگاه علوم پزشکی کشور در تجمعات جداگانه، این اقدامات سرکوبگرانه را محکوم کرده و خواستار لغو این احکام و رسیدگی به‌درخواست‌های صنفی دستیاران پاتولوژی شدند.

تجمع اعتراضی رزیدنت رشته‌های مختلف دانشگاههای علوم پزشکی

بیش از سی تشکل دانشجویی کشور در نامه‌یی به اسحاق جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی به سیاستهای وزارت بهداشت اعتراض کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، پس از تصویب آیین‌نامه دوره تکمیلی پی اچ دی‌های علوم پایه و تعلیق دستیاران پاتولوزی روز 15تیر 96 دستیاران دیگر رشته‌ها در دانشگاهای مختلف در حمایت از دستیاران پاتولوژی تجمع کردند.

تجمع اعتراضی رزیدنت رشته‌های مختلف دانشگاههای علوم پزشکی

اعتراض کنندگان ضمن محکوم کردن احکام تعلیق و محرومیت از امتحان و قطع حقوق دستیاران معترض پاتولوژی با پلاکارهایی که روی آن نوشته شده «جامعه پزشکی یکپارچه در کنار رزیدنت‌های پاتولوژی خواهد بود» و «چرا دامپزشکان باید برای رشته‌های طب بالینی انسانی تصمیم‌گیرنده باشند» و غیره با خود حمل می‌کردند.

تجمع اعتراضی دستیاران جراحی شیراز
روز چهارشنبه 7تیر 96 دستیاران رشته جراحی عمومی شیراز با تجمع در دانشکده پزشکی این شهر، اعتراض خود را به احضار گسترده دستیاران پاتولوژی ابراز کردند.

تجمع‌کنندگان گفتند: دستیاران پاتولوژی مورد حمایت همه جامعه پزشکی هستند و چنان‌چه وزارت بهداشت با خواسته‌های آنان موافقت نکند با اعتراضات شدیدتر تمام جامعه پزشکی مواجه خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور توسط کمیته‌های سرکوبگر انضباطی احضار شدند.

دانشجویان دانشگاه نوشیروان بابل در روز 21فروردین 96 به برخوردهای امنیتی در این دانشگاه اعتراض کردند.
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به اسکان افراد متفرقه در خوابگاههای خود اعتراض کردند
دانشجویان دانشگاه شریف هم در روز 16فروردین یک تجمع اعتراضی نسبت به هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه شریف برگزار کردند.
این اعتراضات گسترده و همه‌گیر صنفی و معشیتی انعکاسی است از خشم و نارضایتی عمومی مردم ایران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e44192fd-b871-4629-80fd-c6d946c83c18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات