728 x 90

سرنوشت توافق اتمی رژیم ایران در هاله‌یی از ابهام

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
اکنون در محافل سیاسی و مطبوعاتی این سؤال به جد مطرح است که آینده توافق اتمی رژیم ایران با کشورهای بزرگ به‌ویژه آمریکا چه می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مخالفتش را با توافق اتمی تکرار کرد و گفت رژیم ایران روح توافق اتمی را نقض می‌کند. این اظهارات چند هفته قبل از تصمیم‌گیری آمریکا در مورد ادامه یا بیرون رفتن از توافق اتمی اعلام می‌شود.

همزمان با این اظهارات، واشینگتن مجازاتهای جدیدی را علیه افراد و نهادهای رژیم ایران که متهم به تهاجم سایبری یا تشویق خشونت هستند اعمال کرد.

در اواسط ماه اکتبر آینده جهان در انتظار تصمیم آمریکا بر سر توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای بزرگ است. در این تاریخ دونالد ترامپ به کنگره خواهد گفت چه تصمیمی گرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را متهم می‌کند که نسبت به محتوای توافق اتمی ملتزم نبوده است. او این توافق را به‌عنوان یکی از بدترین توافقها توصیف می‌کند.

چند هفته دیگر در سازمان ملل قدرتهای بزرگ حول آینده توافق اتمی گفتگو خواهند کرد. مخالفان ترامپ نگران آنند که او از این توافق دست بر دارد چرا که عقیده دارند مدت کوتاهی بعد از مجازات افراد و نهادهای متهم به حمایت از سپاه پاسداران چنین اظهاراتی را تکرار می‌کند.

این مجازات ها شامل ۱۱فرد و نهاد است.
کسانی که مجازات شده‌اند یا ازعناصر سپاه پاسداران هستند و یا افرادی هستند که در حملات سایبری علیه وزارت خزانه‌داری آمریکا دست داشته‌اند.

 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2036ab63-b429-407b-a35c-9cc6e5b963e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات