728 x 90

راه‌اندازی آژانس امنیت سایبری توسط اتحادیه اروپا

Untitled-2
Untitled-2
کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد آژانس امنیت سایبری برای تقویت ظرفیت دفاعی کشورهای عضو این اتحادیه راه‌اندازی کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد خود را برای تشکیل آژانس امنیت سایبری به‌ منظور تقویت و راه‌اندازی رزمایش‌های امنیتی در بالا بردن ظرفیت دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اعلام کرد.

این پیشنهاد به‌دنبال موافقت شورای اتحادیه اروپا، کمیسیون این اتحادیه و پارلمان اروپا و تصویب تمام مؤسسات مرتبط قانونی خواهد شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مجبور به اجرای تمام مفاد آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید:
تصویب شدن طرح وای‌فای رایگان در اتحادیه اروپا
پارلمان اروپا طرحی را که قرار است تا سال ۲۰۲۰هزاران هات‌اسپات رایگان اینترنت در اختیار شهروندان این اتحادیه قرار گیرد با اکثریت آرا تصویب کرد.

پارلمان اروپا روز سه‌شنبه ۲۱شهریور 96طرحی را تصویب کرد که در کل اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰هشت هزار هات‌اسپات رایگان اینترنت در دسترس همگان قرار می‌دهد. پارلمان اروپا می‌گوید این هات‌اسپاتها در مراکزی که زندگی عمومی جریان دارد، نظیر پارک‌ها، کتابخانه‌ها و بیمارستانها قرار خواهند گرفت.

کارلوس زورینهو، نماینده‌ پرتغالی پارلمان اروپا، می‌گوید: «صرف‌نظر از محل زندگی یا میزان درآمد، از این پس هر اروپایی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهد شد».

اجرای چنین طرحی تا ۱۲۰میلیون یورو خرج دارد. هم‌چنین اجرای این طرح موافقان بسیار و مخالفان پروپاقرصی دارد.

اتحادیه اروپا به‌دنبال محافظت بیشتر در برابر حمله سایبری
او از شکل‌گیری بیش‌از‌پیش یک 'جامعه گیگابایتی' حرف زد که از لحاظ اقتصادی 'رقابتی' و از لحاظ اجتماعی 'پذیرنده' است.

این طرح منتقدانی دارد که نگران نقض حریم شخصی شهروندانی هستند که از اینترنت رایگان عمومی استفاده خواهند کرد. اما ماریا گابریل، کمیسیونر اقتصاد و جامعه دیجیتال اتحادیه اروپا در این‌باره توضیح داده است که 'از داده‌های شخصی شهروندان برای اهداف تجاری استفاده نخواهد شد و هیچ تبلیغاتی از سوی شرکتهای خصوصی در طول استفاده آنها از اینترنت به آنها ارائه نخواهد شد.' به دیگر سخن، ماریا گابریل از عدم ارائه اطلاعات به شریک سوم خبر می‌دهد.

طرح WiFi4EU یکی از راههای مدرن کردن ارتباطات در کل اتحادیه اروپاست و قرار است این نگرش را در دولتها نیز تقویت کند. آنطور که گفته می‌شود این طرح قرار است مدلی باشد برای مدرن کردن تفکر در زمینه شیوه‌های اداره‌ کشور و باعث رشد مقوله‌هایی نظیر دولت الکترونیک و استقرار سیستم الکترونیکی بهداشت در سطح اتحادیه شود. قرار است دولتها هزینه‌ اتصال اینترنت و نگهداری تجهیزات برای سه سال را تأمین کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eeed02d-2d61-4bc5-bdc2-2b5c2fa5c406"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات