728 x 90

زمین‌لرزه‌یی به قدرت ۴.۸درجه در مقیاس ریشتر فارس را لرزاند

زلزله در استان فارس
زلزله در استان فارس
ساعت 17و 56دقیقه روز سه‌شنبه 28شهریور 96 زلزله‌ای به بزرگی چهار وهشت دهم درجه در مقیاس ریشتر- حوالی شهرستان اِوَز در استان فارس را لرزاند.

تاکنون از تلفات و خسارات این زلزله که در عمق 10کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

زمین‌لرزه‌یی به قدرت ۴.۷دهم درجه در مقیاس ریشتر دشتستان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۷دهم درجه در مقیاس ریشتر عصر امروز یکشنبه 12شهریور 96شهر تنگ ارم در شهرستان دشتستان استان بوشهر را لرزاند.
مرکز این زمین‌لرزه 9کیلومتری عمق زمین اعلام شده است.

زلزله سردشت، پیرانشهر، میرآباد و لیسار گیلان را لرزاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای رژیم زلزله سردشت و پیرانشهر و میرآباد را لرزاند. این خبرگزاری امروز چهارشنبه اول شهریورماه نوشت: «زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ریشتر حوالی ساعت ۱۸:۱۲:54بعدازظهر امروز سردشت، پیرانشهر و میرآباد را لرزاند. این زلزله در عمق 10کیلومتری زمین رخ داد.»

زلزله منطقه لیسار در گیلان را لرزاند

بنا‌ به گزارشات رسیده ساعت ۱۱روز چهارشنبه اول شهریور ۹۶زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳در مقیاس ریشتر منطقه لیسار واقع در غرب گیلان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۵کیلومتری زمین رخ داد و از خسارات احتمالی خبری در دست نیست.
هر روز زلزله‌های متعددی ایران را می‌لرزاند. شاید روزی بیش از ۶۰مورد. عمدتاً هم زیر ۴ریشتر هستند. اما کدام منطقه از ایران بیشتر در معرض خطر زلزله و در کدام شهرها خطر لرزش دوباره آنها وجود دارد؟ اصلاً باید از این زلزله‌های زیر ۴ریشتر ترسید؟
به گزارش سایت حکومتی خبرآنلاین، ایران به‌عنوان یکی از کشورهای زلزله خیز شناخته شده است که بیشترین قربانیان را هم در رابطه با زلزله دارد. در ۱۵سال اخیر لرزشهای مختلفی با ریشترهای کم و زیاد ایران را لرزانده است. از زلزله بم که با بزرگای ۶.۵ریشتر در سال ۱۳۸۲رخ داد و حدود ۳۰هزار نفر کشته داشت تا زلزله مرداد ماه سال ۹۱آذربایجان شرقی با بزرگای ۶.۴که شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس را لرزاند و ۳۰۶نفر کشته، بیش از ۵هزار نفر مجروح و تلفات جانی و خسارات زیادی را به‌دنبال داشت.
بعد از زلزله‌هایی که در دو دهه اخیر رخ داد، هشدارهای بسیاری درباره زلزله تهران داده شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29d611f8-26a7-4c01-961c-835feb21a6f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات