728 x 90

بررسی تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران در جلسه استماع کنگره آمریکا

جلسه استماع کنگره آمریکا حول تهدیدات کره شمالی و رژیم آخوندی
جلسه استماع کنگره آمریکا حول تهدیدات کره شمالی و رژیم آخوندی
در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کنندگان در مورد تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران بحث و بررسی کردند.

اد رویس رئیس جلسه استماع: در سوم سپتامبر کره شمالی یک سلاح اتمی منفجر کرد که بنا‌به گزارشات خبری قویتر از مجموع همه آزمایشاتی بود که تاکنون انجام داده بود. این بمب هیدروژنی نشان‌دهنده آخرین پیشرفت برنامه طولانی‌مدت اتمی و موشکهای بالستیکی کره شمالی بود که اکنون تهدیدی فوری علیه آمریکا اعمال می‌کند. علاوه بر این با سرعتی که این پیشرفت صورت گرفته، ساختار امنیتی سراسر آسیای شرقی را به چالش کشیده، بی‌ثباتی خطرناکی را در منطقه ایجاد می‌کند که با این بی‌ثباتی احتمالاً در دهه‌های آینده نیز مواجه خواهیم بود. لذا امروز این کمیته به ابزارهایی که باید برای این تهدیدات به‌طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، اختصاص دارد.

کریس اسمیت از ایالت نیوجرسی از زیرکمیته حقوق‌بشر: شواهدی وجود دارد که بیانگر همکاری کره شمالی و رژیم ایران در زمینه برنامه موشک بالستیکی است.

این موضوعی است که من و دیگران سؤال داشتیم، وقتی توافق با رژیم ایران را در نظر می‌گرفتیم متأسفانه این موضوع از روی میز برداشته شد؟

سوزان تورنتون دستیارموقت وزیر امور خارجه آمریکا: بله حتماً به این موضوع توجه می‌کنیم.

نماینده دینا روهرا باکر: در رابطه با تحریمهای اقتصادی بسیار تردید دارم که تاثیری داشته باشند. زمانی ما در همین جا بودیم که کلینتون به این کنگره طرحی را پیشنهاد داد و تصویب شد که به کره شمالی میلیاردها دلار از کمکهای آمریکا داده شود. ما این کار را با رژیم ایران هم کردیم با همان ایده! که ما به این دیکتاتورهای خون‌آشام تحت عنوان برنامه‌های کمک‌رسانی برای کشورشان، پول پرداخت می‌کنیم.

مایک مک کال رئیس کمیتهٴ امنیت داخلی: از نظر من اقدامات کره شمالی بزرگترین تهدید برای امنیت داخلی است، چرا که آنها قادر هستند یک موشک بالستیکی قاره‌پیما با کلاهک هسته‌یی شلیک کنند.

می‌خواهم از لحاظ تاریخی به عقب برگردم، عبدالقادرخان و شبکه او در پاکستان به سلاح هسته‌یی دست یافتند. رژیم ایران و کره شمالی هم به این شبکه دسترسی داشتند. حالا که کره شمالی این تکنولوژی را در اختیار دارد دیگر نمی‌توانیم آن را سلب کنیم.

رژیم ایران اکنون نظاره‌گر کل این صحنه است از این زاویه که قدم بعدی چه خواهد بود. من نمی‌خواهم وارد گزینه نظامی شوم اما ما باید کاری بکنیم.

مایک مک کال: آیا کره شمالی سلاح اتمی را برای رژیم ایران و سوریه تکثیر می‌کند؟

سوزان تورنتون: ما هرگونه تکثیر غیرقانونی تسلیحات اتمی از طرف کره شمالی را دنبال می‌کنیم و معاملات آن را پی می‌گیریم تا به آن دست پیدا کنیم... معاملاتی وجود دارد که ما درباره آنها نگران هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2ae931e-5c44-4af1-91e9-2c6ea41c0b33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات