728 x 90

کویت به سفیر کره شمالی یک ماه فرصت داده تا آن کشور را ترک کند

کره شمالی
کره شمالی
کویت به سفیر کره شمالی در آن کشور خبر داده که باید ظرف یک ماه کویت را ترک کند.

رسانه‌های بین‌المللی ۲۶شهریور ۹۶ به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه افزودند که از این پس کره شمالی می‌تواند تنها یک کاردار و سه کارمند در کویت داشته باشد.

در همین راستا کویت قصد دارد اقامت کارگران کره شمالی را نیز در این کشور محدود کند. در حال حاضر میان ۲۰۰۰تا ۲۵۰۰کارگر کره شمالی در کویت کار می‌کنند.

کویت هم‌چنین از دادن ویزا به شهروندان کره شمالی خودداری می‌کند و به تمام روابط بازرگانی خود با کره شمالی پایان می‌دهد.

گفته می‌شود که ژاپن و کره جنوبی از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس خواسته‌اند که به استخدام کارگران کره شمالی پایان دهند، زیرا پولی که آنها به کشور خود می‌فرستند، به سود رژیم تمام می‌شود.

کویت از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در خاورمیانه شناخته می‌شود و کمتر از دو هفته پیش شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت از واشینگتن دیدار کرد.

کره شمالی روز جمعه از فراز خاک ژاپن یک موشک دوربرد به طرف اقیانوس آرام شلیک کرد.

صاحب‌نظران این اقدام کره شمالی را طعنه‌ای به اعتراضات آمریکا و قطعنامه‌های شورای امنیت در تقابل با برنامه‌های نظامی رژیم پیونگ‌یانگ ارزیابی کردند.

رهبر کره شمالی در واکنش گفت که کشورش قصد دارد به 'توازن نظامی' با ایالات متحده دست یابد.

بیشتر بخوانید:
اجلاس شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریمها علیه کره شمالی

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از دیپلوماتها اعلام کرد:‌ شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه آینده 30شهریور 96 اجلاسی در سطح وزرا در مورد تهدید تکثیر تسلیحات کشتار جمعی برگزار خواهد کرد. این اجلاس بر روی اعمال تحریمها علیه کره شمالی متمرکز خواهد بود.
به گفته خبرگزاری فرانسه آمریکا خواهان برگزاری این اجلاس شده است. اجلاس شورای امنیت همزمان با برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رهبران جهان، تشکیل می‌شود.
دیپلوماتها گفتند برگزاری این اجلاس در سطح وزرا، اتحاد جهانی در برخورد به بحران کره شمالی را برجسته خواهد کرد.

بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی
مقامهای آمریکایی می‌گویند باز هم فشار را بر کره شمالی افزایش می‌دهند تا دست از برنامه اتمی خود بکشد. اما کره شمالی هم می‌گوید بیشتر و بیشتر برنامه اتمی و موشکی خود را گسترش می‌دهد.
تلویزیون سی.ان.ان 24شهریور 96: کره شمالی تحریمهای اخیر آمریکا را با شدیدترین لحن محکوم کرد.
این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط آمریکا ارائه شده بود صادرات منسوجات کره شمالی را ممنوع می‌کند که بزرگترین منبع در آمد آن بود و واردات نفت را هم 30درصد کاهش می‌دهد که این امر توانمندی پیونگ یانگ را برای تولید سلاح اتمی، کند می‌کند.
‌رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید این تحریمها تنها شروع است و او مایل است بسا فراتر برود.
کره شمالی می‌گوید برنامه اتمی و موشکی خود را تسریع خواهد کرد که این باعث تعجب است و این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا ظرفیت انجام این کار را دارد. کره جنوبی چه پاسخی برای کره شمالی دارد؟
خبرنگار سی.ان.ان: کره شمالی خود یک چیستان است و دقیقاً معلوم نیست در آن چه می‌گذرد اما از آنچه در گذشته دیده‌ایم آنها بسیاری را متعجب کرده‌اند از این‌که به چه سرعتی توانستند به بمب هیدروژنی برسند که آن را بر روی یک موشک قاره‌پیمای بالستیکی قرار دادند. با توجه به این‌که این پروژه شماره یک کره شمالی بود اگر آنها می‌گویند می‌خواهند این برنامه را شدت بخشند، امکان و ابزار این کار را دارند و قطعاً اراده سیاسی برای انجام این کار را نیز دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbf9e22e-26aa-44aa-b02f-e222a7d2bf4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات