728 x 90

دبیرکل ناتو: آزمایش موشکی کره شمالی نقض مجدد مصوبات سازمان ملل است

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو
ناتو آزمایش موشکی کره شمالی را نقض مصوبات سازمان ملل‌متحد برشمرد.

روز پنچ‌شنبه 24شهریور 96، یان استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حساب توئیتر خود با اشاره به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی، نوشت: آزمایش موشکی کره شمالی نقض مجدد مصوبات سازمان ملل‌متحد است و این کشور باید به جامعه جهانی پاسخگو باشد.

گفتنی است در ساعت ۶:۵۷دقیقه به وقت محلی از منطقه سونان، در نزدیکی پایتخت کره شمالی، موشکی دیگری از فراز آسمان ژاپن عبور کرده و در اقیانوس آرام شمالی فرود آمده است.

ارتش کره‌ جنوبی اعلام کرد که این موشک به ارتفاع 770کیلومتری رسیده، نزدیک به 19دقیقه در آسمان بوده و مسافتی در حدود 3700کیلومتر را طی کرده‌ است.

بیشتر بخوانید:
آمریکا از چین و روسیه خواست که مستقیماً علیه کره شمالی دست به اقدام بزنند

آمریکا از دولتهای روسیه و چین خواسته است برای جلوگیری از فعالیت‌های موشکی و هسته‌یی کره شمالی دست به «اقدام مستقیم» بزنند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌یی گفته است «چین مهم‌ترین صادرکننده نفت به کره شمالی‌ست. روسیه نیز بزرگ‌ترین بازار کار برای کارگران اجباری کره شمالی‌ست». وی افزود مسکو و پکن «باید عدم مدارای خود با این آزمایش‌های موشکی عاری از حس مسئولیت را با دست‌زدن به اقدامات مستقیم خودشان، نشان دهند».

سخنگوی وزارت‌خارجه چین می‌گوید این کشور خواستار «جدی گرفتن تعلیق‌های دوگانه» است. کره شمالی صبح ۲۴شهریورماه دست به انجام تازه‌ترین آزمایش موشکی خود زد. این موشک که ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام از انواع میان‌برد-دوربرد توصیف کرده، مسافتی در حدود ۳۷۰۰کیلومتر را طی کرد، از فراز خاک ژاپن گذشت، سبب شد تا گروهی از مردم ژاپن به پناهگاه بروند، و در نهایت در اقیانوس آرام فرود آمد.

آزمایش موشک کره شمالی بر فراز آسمان ژاپن
به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی بامداد روز جمعه 24شهریور 96کره شمالی یک آزمایش موشکی جدید را بر فراز ژاپن انجام داد.
موشک شلیک شده پس از رسیدن به ارتفاع ۷۷۰کیلومتری، ۳۷۰۰کیلومتر طی کرد که به نسبت قبل بیشتر است.
همزمان با عبور موشک کره شمالی از آسمان ژاپن، آژیر خطر در این کشور به صدا درآمد.
کاخ سفید ساعتی بعد از این آزمایش کره شمالی اعلام کرد دونالد ترامپ در جریان این آزمایش قرار گرفت.
جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده در نخستین واکنش به آزمایش کره شمالی گفت اقدام آنها تهدیدی برای میلیون ها ژاپنی است. وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد با مقامهای نظامی و امنیتی درباره این آزمایش در تماس است.
همزمان ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام ضمن تأیید آزمایش کره شمالی اعلام کرد این موشک توسط رادارهای نظامی آمریکا تعقیب شده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در اطلاعیه خود تأکید کرد جزئیات این آزمایش موشکی در حال بررسی است و هیچ تهدیدی متوجه آمریکا و جزیره گوآم نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3256cda2-dadf-4d02-9b12-59be12bd77eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات