728 x 90

جنگ مناصب میان شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح در یمن

درگیری بین عوامل علی عبدالله صالح و شبه نظامیان حوثی
درگیری بین عوامل علی عبدالله صالح و شبه نظامیان حوثی
اختلاف میان کودتاگران حوثی و علی عبدالله صالح در یمن ابعاد گسترده‌تری یافته است: گزارشی از تلویزیون العربیه 23شهریور 96:
شبه‌نظامیان حوثی یمن عناصر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع را از مناصب حکومتی برکنار می‌کنند و عناصر خود را به جای آنها می‌گمارند. این امر باعث نارضایتی حزب علی عبدالله صالح شده است. آنها می‌گویند این تصمیمها یک جانبه بوده و برخلاف مشارکت میان این دو گروه است.

اختلاف میان عوامل دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح و شبه‌نظامیان حوثی بر سر مناصب دولتی امر جدیدی نیست. صالح الصماد رئیس شورای سیاسی حوثی‌ها با صدور حکمی رئیس شورای عالی قضایی این کشور و نمایندگان و مشاوران وزارت دارایی در دولت کودتا را تغییر داده است.

منابع مطلع در صنعا می‌گویند تصمیم های صماد برای بیرون کردن طرفداران علی عبدالله صالح از مناصب دولتی بوده و بدون مشاوره با شرکای کودتا انجام شده است.

همین منابع می‌گویند حوثی‌ها چنین تصمیماتی را با استفاده از زور گرفته و تلاش دارند خود را قدرتمندتر از شریک کودتاگر خود نشان دهند.

در صنعا پایتخت یمن فضا ملتهب است و عناصر مسلح حوثی در نقاط مختلف شهر مستقر شده‌اند.

یکانهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به علی عبدالله صالح نیز برای مواجهه با دستگیریهای محتمل افسران و سربازان خود در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fb7869c-6778-473b-9e55-4c72548c5ff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات