728 x 90

چشم انداز تنشهای بیشتر با کره شمالی

آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی کره شمالی
آمریکا سکوهای پرتاب کننده موشکی بیشتری را در کره جنوبی مستقر می‌کند. تهدید کره شمالی جدی‌تر شده است.
تلویزیون فاکس‌ نیوز 21شهریور 96:‌
در اینجا مقامهای دولتی از شلیک موشک بعدی توسط کره شمالی خبر می‌دهند. در کل هفته گذشته ما تمام تحرکات سکوهای پرتاب کننده موشکهای بالستیک را رد یابی می‌کردیم. گمانه زنی وجود دارد که اگر باز هم پرتابی وجود داشته باشد، می‌تواند به‌صورت خط مستقیم و به‌سمت اقیانوس آرام باشد برخلاف آنچه تاکنون در این چند ماه دیدیم که خط مسیر منحنی بلند بوده و می‌تواند تهدید بیشتری برای آمریکا محسوب شود.

در یک اقدام اضطراری، ارتش آمریکا ۴سکوی پرتاب کننده ضد موشکی را مستقر کرد که دو مورد آن در جنوب سئول مستقر شد.

همزمان کره شمالی جشنی را برای دانشمندانش برپا کرد. یعنی برای کسانی که ذر پشت آزمایش هسته‌یی اخیر بودند. گزارشها حاکی است که بمب اخیر ساخت داخلی بوده است. وال استریت ژورنال هم این را تأیید کرده است.

گزارشگر فاکس نیوز:‌ ما گزارشاتی دریافت می‌کنیم که ممکن است خود کیم جونگ اون در سایت پرتاب بوده باشد. پیش‌نویس یک قطعنامه درخواست می‌کند که اموال رهبر کره شمالی بایست منجمد شود. علاوه بر این واردات نفتی، صادرات نساجی و کارگران خارجی کره شمالی مشمول تحریمها قرار می‌گیرند.

به گفته یک دیپلومات سابق کره جنوبی و ژاپن موافق این قطعنامه هستند- روسیه و تا حدودی چین خواستار توقف آزمایشات هسته‌یی شده‌اند.

وزیر خارجه سابق کره جنوبی: یک جهش عمده علاوه بر ابعاد خود بمب وجود داشته که نشان می‌دهد کره شمالی می‌تواند روی موشکهای با برد بالا کلاهک قرار دهد و این یک چرخش اوضاع محسوب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf4b7a1b-c498-4420-8255-84a22dfec84d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات