728 x 90

سیاست شکست خورده سازمان ملل‌متحد در سوریه

دکتر ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات سوریه
دکتر ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات سوریه
اپوزیسیون سوریه می‌گوید جانبداری نماینده سازمان ملل‌متحد از بشار اسد غیرقابل قبول است. استفان دمیستورا نماینده ملل‌متحد نه یک عنصر بی‌طرف بلکه حامی رژیم اسد است. رژیمی که مرتکب جنایت جنگی شده است. گزارشی از تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه 21شهریور 96:
دکتر ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات، سخنان دمیستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در مورد ضرورت تمرکز بر روی شکست داعش و کوتاه‌آمدن از سیاست خلاص شدن از رژیم اسد را نسنجیده توصیف کرد. وی تأکید کرد دمیستورا بی‌طرف نیست و حامی یک طرف خاص یعنی رژیم اسد است.

ریاض حجاب، سخنان دمیستورا را انعکاس شکست سازمان ملل در اجرای قعطنامه‌های شورای امنیت و احترام به التزاماتش در برابر جامعه جهانی دانست.

محمد صبرا، مسئول هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ژنو، گفت دمیستورا طوری صحبت کرد گویا که یک ژنرال روسی است. به همین دلیل سازمان ملل باید وی را برکنار کند.

دکتر نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه، سخنان دمیستورا را ناامید کننده دانست و افزود معامله بین‌المللی برای راه‌حل تا وقتی که خواستهای مردم سوریه اجرا نشود، موفق نخواهد شد. وی گفت باید با جنایتکاران جنگی در سوریه برخورد کرد و آنان را مجازات کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5843d2e6-c0b6-45c7-9534-ab590c26e717"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات