728 x 90

وسایل شخصی پنج فعال مدنی بازداشت شده کرمانشاهی ضبط شد

دستگیری شهروندان کرد در سنندج
دستگیری شهروندان کرد در سنندج
بر اساس گزارشهای رسیده روز دوشنبه 20شهریور 96 لباس شخصیهای خامنه‌ای با یورش به منازل این هموطنان بازداشت شده پس از تفتیش و تخریب اموال داخل خانه، وسایل شخصی آنان را نیز با خود بردند.

وسایل شخصی به غارت شده از جمله سیم کارت، موبایل و دست نوشته‌های آنان را ضبط و با خود برده‌اند.
نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای به خانواده‌های این پنج فعال مدنی خاطرنشان کرده‌اند که از هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها درباره سرنوشت فرزندانشان خودداری کنند.
یادآوری می‌شود که روز پنجشنبه 16شهریور، پنج نویسنده و فعال مدنی کرمانشاه به نام‌های 'فرزاد صفره، فواد مظفری، شهریار طهماسبی، شهریار رستمی و ارسلان عباسی' در تجمعی در حمایت از شهروندان بانه‌ای توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت گردیدند.

بیشتر بخوانید:

مشخص شدن هویت سه تن از بازداشت شد‌گان اعتراضات مردم بانه

هویت سه تن از هموطنان بانه‌ای که توسط پاسداران و نیروهای سرکوبگر رژیم دستگیر شدند مشخص شد.

هزاران نفر از مردم خشمگین بانه که از صبح امروز 14شهریور 96 دست به اعتصاب زده و اقدام به راهپیمایی به سمت فرمانداری کرده بودند؛ هنگامی که با شلیک گاز اشک‌آور و شلیک گلوله از جانب پاسداران و نیروهای ضدشورش رژیم مواجه شدند؛ ساختمان فرمانداری را به آتش کشیدند.

در این راهپیمایی اعتراضی تعدادی از هموطنان بانه‌ای مجروح و دستگیر شدند، سه تن از آنان که در جلوی فرمانداری رژیم بازداشت شدند به‌نامهای زیر می‌باشند:
١- کوردو حسین‌پور
٢- جلال ساوان
٣- احمد شفیعی

مردم خشمگین بانه ساختمان فرمانداری را به آتش کشیدند

هزاران نفر از مردم خشمگین بانه که از صبح امروز 14شهریور 96 دست به اعتصاب زده و اقدام به راهپیمایی به سمت فرمانداری کرده بودند؛ هنگامی که با شلیک گاز اشک‌آور و شلیک گلوله از جانب پاسداران و نیروهای ضدشورش رژیم مواجه شدند؛ ساختمان فرمانداری را به آتش کشیدند.
مردم هم‌چنین یک دستگاه موتور سیکلت نیروهای سرکوبگر را آتش زدند.

رژیم در وحشت از گسترش اعتراضات مردم؛ اقدام به آوردن نیرو برای سرکوب؛ از سایر شهرها از جمله بوکان کرده است گزارشها و فیلمها حاکی است که هلیکوپترها بر فراز شهر بانه در پرواز هستند.

در جریان تیراندازی نیروهای سرکوبگر به روی مردم تعدادی از معترضان مجروح شدند.

اعتصاب عمومی در بانه و حمله مردم به فرمانداری در اعتراض به‌قتل دو کولبر
مردم و بازاریان شهر بانه امروز سه‌شنبه 14شهریور 96 در اعتراض به کشتار جنایتکارانه کولبران زحمتکش، دست به اعتصاب زدند. مغازه‌ها و بازار شهر به‌حالت تعطیل در آمده است.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در ادامه اعتصاب عمومی چندین هزار نفر از مردم بانه از چهارگوشه شهر به سمت فرمانداری رفته و ساختمان فرمانداری را سنگباران کرده‌اند. گفته می‌شود که فرماندار رژیم از روز گذشته محل فرمانداری را ترک کرده و به نقطه نامعلومی‌رفته است.

بنا‌ به این گزارش پاسداران گارد ویژه با یورش به تجمع‌کنندگان و شلیک گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تجمع‌کنندگان را داشتند که مردم با دادن شعارهایی علیه رژیم آخوندی در برابر یورش پاسداران گارد ویژه مقاومت کردند.

لازم به یادآوری است مردم بانه در استان کردستان روز دوشنبه سیزدهم شهریور در اعتراض به‌قتل دو کولبر توسط پاسداران جنایت‌پیشه در مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند. مردم معترض پس از شکستن در فرمانداری رژیم به داخل ساختمان وارد شده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این جنایت شدند.

اعتراف نماینده مجلس ارتجاع به‌قتل دو کولبر کرد به دست پاسداران جنایتکار
محسن بیگلری، نماینده مجلس ارتجاع از بانه و سقز روز دوشنبه ۱۳شهریور 96 اعتراف کرد دو کولبر اهل بانه در استان کردستان به ضرب گلوله نیروهای مرزی رژیم آخوندی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا وی گفت: «امروز تیراندازی به کولبران توسط هنگ مرزی صورت گرفت و دو نفر از شهروندان بانه کشته شدند که یکی از کشته‌شدگان، دهیار شهرستان بانه بوده است.»

عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد: «این افراد عمدتاً از اقشار ضعیف جامعه هستند. واقعیت این است که حتی اگر این افراد کالایی حمل می‌کنند، دلیل نمی‌شود که کشته شوند و این در حالی است که این حوادث منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم کردستان و دیگر مناطق کشور می‌شود.»

دو کولبر کرد توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شدند - اعتراض در شهر بانه
روز دوشنبه 13شهریورماه، دو کولبر کرد در منطقه شهرستان بانه توسط نیروهای مرزی رژیم کشته شدند.

یکی از این کولبران جوان 21ساله‌ای به نام حیدر فرجی اهل روستای شه‌شه است که متولد سال 1375 است و کولبر دوم قادر بهرامی نام دارد که اهل روستای وه‌زمه‌له بوده است. وی 41ساله و متاهل و دارای 4فرزند می‌باشد.

این دو کولبر زحمتکش بدون همراه داشتن هیچگونه بار قاچاق، در حال حرکت به سوی مرز بودند که از ناحیه سر به آنها شلیک شده و در جا کشته می‌شوند.

قتل این دو کولبر موجب بروز خشم و اعتراض مردم منطقه از این جنایت شده است، مردم پس از انتقال اجساد دو کولبر به بیمارستان، در برابر فرمانداری رژیم تجمع اعتراضی کرده و پس از شکستن درب به داخل ساختمان وارد شده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این جنایت شدند.

به‌دنبال اعتراضات مردم؛ نیروهای جنایتکار سپاه و انتظامی رژیم در شهر و مراکز نظامی شهرستان بانه برای مقابله با هرگونه اعتراض گسترده شهروندان به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d17b0cac-8a29-485a-912d-307438ca26de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات