728 x 90

خسارات توفان شدید ایرما در برخی ایالات آمریکا

طوفان اریما
طوفان اریما
توفان ایرما که به ایالت فلوریدا آمریکا رسیده و با سرعت 160کیلومتر در ساعت در حال پیشروی به سمت شمال غرب این ایالت است، خسارات جانی و مالی فراوانی به جای گذاشته است.

 

                      خسارات توفان شدید ایرما در برخی ایالات آمریکا خسارات توفان شدید ایرما در برخی ایالات آمریکا

آناتولی ۲۰شهریور ۹۶ افزود کارشناسان اعلام کردند که احتمال تبدیل مجدد توفان ایرما به توفان استوایی وجود دارد.

سرعت این توفان دیروز به 210کیلومتر در ساعت و نوع چهار رسیده بود، اما رفته‌رفته به درجه سه و دو کاهش یافت.

مرکز ملی توفان ایالت متحده آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: با وجود کاهش شدت آن، این توفان هنوز تهدیدی برای حدود سه میلیون نفر از ساکنان در شمال غربی فلوریدا است.
 خسارات توفان شدید ایرما در برخی ایالات آمریکا
                 خسارات توفان شدید ایرما در برخی ایالات آمریکا
این مرکز اعلام کرده است که در ساعتهای صبح به وقت محلی در شمال فلوریدا و جنوب جورجیا احتمال تبدیل شدن این توفان به توفان استوایی وجود دارد.

توفان ایرما تاکنون منجر به قطعی برق حدود 4میلیون خانه و مراکز اداری، آب رفتگی خانه‌ها و هم‌چنین خسارات زیادی به مناطق مختلف شده است. به‌دلیل قطعی برق در ایالت فلوریدا، تا صبح منع آمد و شد در این ایالت اعلام شده بود.

این توفان تاکنون جان سه تن را در آمریکا و 28نفر را در کارائیب گرفته است. هم‌چنین باعث بزرگترین تخلیه ساکنان در تاریخ آمریکا شده است و جمعیت ۶.۵میلیونی ایالت فلوریدا دستور تخلیه از این ایالت را دریافت کرده‌اند.

در بخش‌هایی از ایالتهای کارولینای جنوبی، کالورینای شمالی، جورجیا و ویرجینیا نیز حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:‌

برخورد توفان ایرما با سواحل فلوریدا

با رسیدن توفان ایرما به سواحل فلوریدا، بادهایی با سرعت حدود 215کیلومتر بر ساعت تمامی مناطق مسکونی را در هم می‌کوبد. دو روز قبل ایرما جزایر کارائیب را در نوردید و به کشته شدن حداقل ۲۲نفر منجر شد. ارتفاع امواج این توفان سهمگین به حدود ۴.۶متر می‌رسد.

توفان ایرما که با ضریب قدرت ۵ به کوبا رسیده بود و گردبادهایی با حدود ۱۹۰کیلومتر در ساعت داشت، پس از ترک کوبا قدرتش کاهش یافته به توفان درجه سه رسید، اما با برخورد به آب‌های گرم سواحل فلوریدا دوباره قوی و به توفندی با قدرت چهار تبدیل خواهد شد و علاوه بر بارندگی شدید، سطح آب دریا را نیز بالا خواهد آورد.

در مناطق کم ارتفاع انتظار می‌رود آب با موج‌های بلندی به ارتفاع دو متر وارد شهر و مناطق مسکونی شود و علاوه بر سیل قوی، آب اقیانوس در حال بازگشت به دریا هم ویرانی مضاعفی بر جای بگذارد کما این‌که هم‌اکنون بخش بزرگی از میامی زیر آب است.
گزارش شده بیش از میلیون خانه و مغازه در ایالت فلوریدا فاقد برق هستند. بر اساس گزارشهای اولیه دست‌کم سه نفر بر اثر این توفان کشته شده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا در پیام ویدئویی درباره ایرما گفت: «ما هرگز چنین چیزی ندیده‌ایم... ما هر آنچه امکان دارد برای نجات جان افراد و کسانی که در احتیاج هستند، انجام می‌دهیم.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ef98da6-5c76-41c3-81fa-46eb5a1d886a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات