728 x 90

اختلافات میان اتحادیه اروپا و انگلستان بر سر جدایی

اختلاف میان اتحادیه اروپا و انگلستان
اختلاف میان اتحادیه اروپا و انگلستان
اختلاف میان اتحادیه اروپا و انگلستان بر سر جدایی بالا گرفته است. این اختلاف در جزییات بسیاری از امور است:
 
 میشل بارنیه
میشل بارنیه

 

روز جمعه 17شهریور 96 تلویزیون فرانس 24گزارش داد:
میشل بارنیه نماینده اتحادیه اروپا برای مذاکرات با انگلستان گفته است انگلستان به نظر می‌رسد بر سر توافق حل و فصل مالی خروج عقب‌گرد می‌کند.

وی افزود:‌ در مورد پیشنهادات انگلستان در رابطه با مرز با ایرلند نگران است.
 
 
 پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان 
همزمان در انگلستان نمایندگان پارلمان شروع به بحث در مورد لایحه خروج انگلستان کردند. در این قسمت ما شرکت دارند:
تحلیلگر بخش امور بین‌الملل فرانس ۲۴: هرچه از زمانبندی مذاکرات خروج انگلستان بیشتر می‌گذرد به نظر می‌رسد ما شاهد شکافهای بیشتری میان اتحادیه اروپا و انگلستان هستیم. اتحادیه اروپا دائماً به انگلستان می‌گوید ما خواستار جزییات هستیم می‌خواهیم طرح های شما را ببینیم می‌خواهیم بدانیم بعد از مارس 2019و بعد از روز جدایی چه در سر دارید؟ احساسی که از انگلستان می‌گیرند این است که آنها هنوز کار خود را سرجمع نکرده‌اند. یکی از موضوعات بزرگ و به قول میشل بارنیه آزار دهنده این احساس است که انگلستان تعهدات بین‌المللی خود را محترم نمی‌شمارد. یکی از موارد اختلاف این است که انگلستان بابت جدایی چقدر باید بپردازد. این یکی از محورهای اصلی در کنار حقوق شهروندان اتحادیه اروپاست. علاوه بر این موضوع داغ مرز بین ایرلند و ایرلند شمالی مطرح است که چطور حل خواهد شد. اینها موضوعاتی است که اتحادیه اروپا اصرار دارد باید به شکل رضایت بخشی حل شود و باید ایده روشنی وجود داشته باشد.
اتحادیه گمرکی و اتحادیه تجاری هم از دیگر مواردی است که باید حل و فصل شد.
 اما موضوع ایرلند فوق‌العاده است. میشل بارنیه در اساس فکر می‌کند یک مرز باز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند وجود دارد و مردم می‌توانند عبور کنند و آنچه که اتحادیه اروپا، انگلستان را به آن متهم می‌کند این است که اساساً در تمامی قوانین اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی و قوانینی که در آن مرز اعمال می‌شود خواستار سهم خود می‌باشد و اتحادیه اروپا نگران عواقب سخت جدایی انگلستان بر روی مرز ایرلند است. میشل بارنیه بسیار صریح بوده و می‌گوید این برعهده انگلستان است و نه اروپا تا سیاستهای خود را روشن کند که بعد از خروج در مرز ایرلند چه خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85229686-5e3f-433f-bfdd-0d3ab3e501d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات