728 x 90

۵۰درصد دختران در استانهای مرزی از تحصیل در مقطع متوسطه باز می‌مانند

معاون امور ابتدایی وزیر آموزش و پرورش رژیم
معاون امور ابتدایی وزیر آموزش و پرورش رژیم
معاون امور ابتدایی وزیر آموزش و پرورش رژیم اعتراف کرد:‌ «در بسیاری از استانهای مرزی، نرخ پوشش دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه حدود 50درصد است یعنی 40تا 50درصد دانش‌آموزان این مقطع در مدرسه حضور ندارند و این آمار، تکان‌دهنده است و ممکن است برخی از آنها به‌دلیل ازدواج زود هنگام مدرسه را ترک می‌کنند.»

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۸شهریور ۹۶ به‌نقل از وی افزود: «در برخی خانواده‌ها به‌خصوص در شهرهای کوچک کودکان بازوی کار خانواده محسوب می‌شوند، به‌طور مثال در فصل برداشت محصول... در برخی از روستاها به‌دلیل دور بودن مدرسه فرزندان‌شان را... به مدرسه نمی‌فرستند.»

بیشتر بخوانید:‌

۷۰هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در سیستان و بلوچستان به وضعیت خراب آموزش کودکان در استان سیستان و بلوچستان اعتراف کرد و گفت: حدود ۷۰هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.
خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵مرداد ۹۶ به‌نقل از علیرضا نخعی افزود: «در حال حاضر ۴۰درصد کلاس‌های درس استان چندپایه هستند. این میزان در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲برابر میانگین کشوری است. حدود ۳۵درصد کلاس‌های دوره متوسطه سطح استان آمار دانش‌آموز زیر حد نصاب دارند».

این اعتراف درحالی‌است که پیشتر یک کارگزار رژیم در مجمع به‌اصطلاح نمایندگان سیستان و بلوچستان اعتراف کرده بود تعداد بازماندگان از تحصیل در این استان بسیار بیشتر و در حدود ۱۲۰هزار نفر است.

آموزش و پرورش قربانی بزرگ چپاولگری رژیم ایران!
 
درس و تحصیل برای کودکان و نوجوانان یک کشور امری حیاتی و بی‌نیاز از هر بحثی است. تمام کشورها تلاش می‌کنند با بکار گیری بهترین تکنولوژی‌های روز، بهره‌وری و راندمان علمی را در زمینه آموزش و پرورش بالا ببرند، اما مدارس هم در ایران تبدیل به تجارتخانه برای کارگزاران رژیم شده است.

در ایران بیش از 13میلیون دانش‌آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند.
به گفته فانی وزیر سابق آموزش‌ و پرورش رژیم در حال حاضر یک میلیون معلم فعال و 700هزار معلم بازنشسته در کشور وجود دارند. علاوه بر این هزاران نفر کارمند هم در این وزارتخانه مشغول به کار هستند، این آمار نشان می‌دهد که پرجمعیت‌ترین وزارتخانه، وزارت آموزش و پرورش است و به‌دلیل این‌ که در مدارس متخصصان و مدیران آینده کشور ساخته می‌شوند از اهمیت بالا و خاصی برخوردار است. (خبرگزاری حکومتی ایسنا 29آبان 94)

خبرگزاری حکومتی تسنیم 31اردیبهشت 96 درباره وضعیت اسفناک مدارس می‌نویسد: «33درصد مدارس کشور ناایمن هستند»، یعنی 4میلیون 500هزار دانش‌آموز در محلی که خطر جانشان را تهدید می‌کند درس می‌خوانند. اما کاری در این زمینه انجام نمی‌شود و نبود بودجه اصلی‌ترین دلیل عنوان می‌شود».
بر اساس قانون اساسی همین رژیم تحصیل تا پایان مقطع دبیرستان برای همه رایگان می‌باشد، اما این قانون فقط جوهری بر روی کاغذ است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/119d3897-68e5-4fa4-a162-8cdf3b74a9a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات