728 x 90

بالا گرفتن تنش میان کودتاگران در یمن

تنش میان کودتاگران در یمن
تنش میان کودتاگران در یمن
منابع محلی در یمن فاش ساختند شبه‌نظامیان حوثی ایستگاههای ایست و بازرسی در صنعا را بیشتر کرده‌اند. آنان فعالیتها عليه فرماندهان نظامی طرفدار علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن را نیز بیشتر کرده‌اند. این رویدادها نشان‌دهنده بالا گرفتن تنشهای بیشتر میان هم‌پیمانان سابق است که چه بسا باعث شعله‌ور شدن جنگ تعیین تکلیف میان آنها شود.

تلویزیون اسکای نیوز 17شهریور 96: علی عبدالله صالح بارها از شبه‌نظامیان حوثی دعوت کرده بود که با هم آشتی کنند ولی حوثی‌ها گوش شنوایی نداشتند.

شروط مصالحه‌ای که علی عبدالله صالح پیشنهاد کرده برای شبه‌نظامیانی که درصدد سلطه کامل بر صنعا و سراسر یمن هستند قابل پذیرش نیست.
چشمها در صنعا به این دوخته شده که میان این دو هم‌پیمان سابق درگیری رخ می‌دهد یا نه؟

منابع محلی گفتند شبه‌نظامیان حوثی تعداد ایستگاههای امنیتی و نقاط ایست و بازرسی در صنعا را بیشتر کرده‌اند. علاوه بر این تحرکات سران نظامی هوادار علی عبدالله صالح را زیر کنترل بیشتری قرار داده‌اند. منابع محلی می‌گویند نیروهای ویژه شبه‌نظامیان حوثی در سراسر صنعا گسترش یافته‌اند. این نیروها که به نیروی واکنش سریع معروفند با کلیه تجهیزات جنگی به خیابانها آمده‌اند. شواهد موجود از جمله مانورهای نظامی این نیروها حاکی از آن است که میان آنها درگیریهای نظامی روی خواهد داد.

بدین ترتیب شبه‌نظامیان حوثی گزینه نظامی را انتخاب کرده‌اند و برخورد نظامی با شریک کودتاگرشان را انتخاب کرده‌اند.

در دیگر صحنه‌ها هم همین رویارویی‌ها وجود دارد. یکی از این صحنه‌ها رویارویی قانونی است. در صنعا یک دادگاه به ریاست یک قاضی طرفدار علی عبدالله صالح حکمی را صادر کرد که بر اساس آن بانک مرکزی موظف شده است تا نزدیک به ۱۳میلیون دلار را از خزانه کشور در ازای حقوق کارکنان دولتی بالا بکشد.

دولت حوثی‌ها ماههاست که حقوق کارکنان دولتی را نپرداخته است. این موضوع نیز به دامنه تنشها میان شریکان کودتا اضافه می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a25cdad9-0500-49d6-88d2-ade112057ab6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات