728 x 90

آلودگی هوا در چهار منطقه کلانشهر مشهد

آلودگی هوا در چهار منطقه آلودگی هوا در چهار منطقه کلانشهر
آلودگی هوا در چهار منطقه آلودگی هوا در چهار منطقه کلانشهر
هوای امروز 14شهریورماه 96 درچهار منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت.

خبرگزاری حکومتی ایرنا به‌نقل از عوامل حکومتی خبر داد، مناطق آوینی با 111پی.اس.آی، الهیه با 108، سمزقند با 106 و نخریسی با 104پی.اس.آی به ترتیب بیشترین حجم آلودگی هوا را در مشهد دارند.

در صورت افزایش تخلیه حجم آلاینده‌ها تا ساعتهایی دیگر در هوای این کلانشهر مناطق خیام شمالی و کریمی نیز دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز می‌شوند.

دراین رابطه از گروه‌های حساس نظیر زنان باردار، کودکان، سالمندان، افراد دارای بیماریهای قلبی خواسته شد از ترددهای غیرضروری در مناطق مرکزی شهر خودداری کنند.

قابل یادآوری است که روز گذشته 13شهریور 96 کیفیت هوای 6نقطه شهر مشهد در وضعیت ناسالم قرار داشت و میانگین کیفیت آلودگی هوا 94پی.اس.آی بود.

بیشتربخوانید:

سالانه ۳۵هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران تحت حاکمیت آخوندها جان خود را از دست می‌دهند

یک کارگزار رژیم اعتراف کرد سالانه 35هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

محمد درویش مدیرکل سازمان محیط‌زیست رژیم با اعتراف به این تلفات گفت:‌ آلودگی محیط‌زیست یکی از مهمترین چالشهای پیش روی ما است فقط در تهران سالانه ۵هزار نفر بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند.

وی که روز پنجشنبه 2شهریور در اراک صحبت می‌کرد هم‌چنین اعتراف کرد: بر اساس آمارهای موجود در 9ماه اخیر ورودی درگذشتگان به بهشت زهرای تهران 49سال سن داشته‌اند در حالی که امید به زندگی 79سال تعریف شده است.

کیفیت هوای ۵مرکز استان کشور ناسالم شد

روز یکشنبه 29مرداد 96 قم، اهواز، اراک، کرج و بوشهر هوایی ناسالم طی ۲۴ساعت گذشته داشته‌اند.

بر اساس مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و آلاینده‌های جوی در مرکز استانهای قم (قم)، خوزستان (اهواز)، مرکزی (اراک)، البرز (کرج) و بوشهر بیشتر از حد بوده است. عدد شاخص ذرات معلق و آلایندگی در قم 155، اهواز 134، اراک 114، کرج 110 و بوشهر 103 که بر همین اساس کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت.

هوای شهر تهران برای گروه‌های حساس هشدارآمیز شد

روز شنبه 28مرداد 96 هوای شهر تهران هشدار آمیز شد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص آلودگی هوا و ذرات کمتر از 205میکرون بر روی عدد 106 قرار گرفت.

بر این اساس هوای شهر تهران برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و هشدارآمیز شد.
آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان ۲۵۰نفر را روانه بیمارستان کرد.

توفان گرد و خاک و افزایش غلظت ذرات معلق در هوا در روز سه‌شنبه 24مرداد 96 درسیستان و بلوچستان بیش از 250نفر را راهی مراکز درمانی و بیمارستانها کرد.

بنا‌ به گزارشات رسیده بیش از 80نفر از هموطنان به‌علت مشکلات تنفسی، قلبی و چشمی در بیمارستانها بستری گردیدند.

آلودگی هوای زابل به ۵برابر «حد بحرانی» رساند!

وزش توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان شاخص کیفیت هوای زابل را به 2هزار و 121میکروگرم بر مترمکعب یعنی 14برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رساند.

بنا‌ به گزارش سایت حکومتی تابناک روز 23مرداد 96 هواشناسی استان در همین باره اعلام کرده که وزش باد شدید و گرد و خاک که از پنجشنبه گذشته در 5شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز شروع شده، در روزهای اخیر با سرعت 83کیلومتر بر ساعت موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این نواحی شده و میدان دید افقی در شهرهای زهک و زابل را کاهش داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c7de3f4-9780-415a-a680-38c776b99049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات