728 x 90

احتمال استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی

سونگ و ماتیس، وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا،
سونگ و ماتیس، وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا،
بنا‌ به گزارش یونهاپ کره جنوبی روز سه‌شنبه ۱۴شهریور ۹۶ وزارت دفاع کره جنوبی گفته است «تمامی گزینه‌های نظامی موجود را جهت مقابله با ماجراجویی‌های کره شمالی» در نظر می‌گیرد.
این اظهارات به‌معنی احتمال استقرار مجدد جنگ‌افزارهای هسته‌یی آمریکا در خاک کره جنوبی است. وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که سیاست دفاعی این کشور هم‌چنان مبتنی بر غیراتمی بودن شبه جزیره کره می‌باشد و از کره شمالی می‌خواهیم که برنامه تسلیحات هسته‌یی خود را کنار بگذارد.

به گزارش یونهاپ آقای سونگ در ملاقات با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به او گفته بود که برخی از سیاستمداران کره جنوبی، به‌ویژه سیاستمداران محافظه‌کار خواستار بازگشت تسلیحات اتمی آمریکا هستند. وی هم‌چنین از آمریکا خواست تا تجهیزات استراتژیک خود را به دفعات بیشتر به کره جنوبی اعزام کند و مشخصاً از ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های اتمی و بمب‌افکنهای ب-۵۲ نام برد.

در مورد استقرار تجهیزات اتمی آمریکا در کره جنوبی نظرات متفاوتی وجود دارد. در حالیکه برخی از سیاستمداران کره‌ای از چنین اقدامی استقبال می‌کنند، گفته می‌شود که شماری از کارشناسان آمریکایی از جمله بسیاری از نظامیان آن کشور معتقدند که با توجه به وضعیت بحرانی کنونی در شبه‌جزیره کره، چنین اقدامی خطر وقوع 'تصادفی' جنگ اتمی را افزایش می‌دهد.
بیشتربخوانید:

حملات دقیق شبیه سازی شده علیه کره شمالی


هواپیماهای کره جنوبی و متحدان آن حملات دقیق شبیه سازی علیه کره شمالی انجام دادند.
تلویزیون سی.ان.ان ۱۲شهریور ۹۶:
همان‌طور که انتظار می‌رفت کره شمالی قدرت‌نمایی مشترک آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرد. هواپیماهای سئول و متحدان حملات دقیق شبیه سازی شده‌ای را علیه شمال انجام دادند.
در رسانه‌های دولتی، پیونگ یانگ گفت این یک عمل شتاب‌زده بوده است.
خبرنگار سی.ان.ان در کره شمالی:‌ در حالی که هر ساعت در این جا در پیونگ یانگ مارش پخش می‌شود واکنش اولیه کره شمالی به بمبارانی که توسط آمریکا و کره جنوبی انجام شد نسبتاً آرام بود.

جان بولتون:‌ نباید به رژیمهای کره شمالی و ایران باج داد

جان بولتون می‌گوید: آمریکا باید به جد استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی را مورد توجه قرار دهد
تلویزیون فاکس‌ نیوز ۱۲شهریور ۹۶:‌ چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف ۴روز انجام شد. کره شمالی یک موشک میان‌برد را برفراز ژاپن و به داخل اقیانوس آرام پرتاب کرد. رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید تمامی گزینه‌ها روی میز است. او بیانیه‌یی منتشر کرد و گفت: «جهان پیام جدید کره شمالی را دریافت کرده و آن را بلند و رسا شنید که این رژیم به همسایگان خود و تمامی اعضای سازمان ملل و رفتارهای قابل‌قبول بین‌المللی توهین کرده است».
اکنون چه خواهد شد؟
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: من فکر می‌کنم این پرتاب بسیار مهمی است که از فراز ژاپن عبور کرده است. کره شمالی این کار را برای اولین بار است که از سال ۱۹۸۸انجام می‌دهد. ژاپن از آن به خشم آمده است زیرا موشکی که در اقیانوس بتواند فرود آید می‌تواند خاک خود ژاپن را مورد اصابت قرار دهد.

آمریکا قطعنامه مربوط به کره شمالی را به شورای امنیت ارائه می‌دهد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد پس از اجلاس اضطراری روز دوشنبه شورای امنیت خبر داد:‌ آمریکا قطعنامه‌یی را در مورد کره شمالی به رایزنی خواهد گذاشت تا دوشنبه آینده در مورد آن رأی‌گیری شود.
نیکی هیلی تأکید کرد شورای امنیت باید به سرعت در این زمینه اقدام کند.
وی افزود:‌ تنها تحریم‌های قدرتمندتر ما را قادر می‌کند بحران را از راه دیپلوماتیک حل کنیم.
نیکی هیلی اضافه کرد:‌ آمریکا خواستار جنگ نیست اما تحمل آن هم نامحدود نخواهد بود.
کره شمالی در دو ماه گذشته، دو موشک قاره‌پیما، سه موشک میان‌برد و یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده که مورد اخیر ششمین و قدرت مندترین بمب اتمی آزمایش شده است.

تأکید رهبران آمریکا و آلمان بر تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ساعتهایی پس از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، در یک گفتگوی تلفنی ضمن محکوم کردن آزمایش هسته‌یی اخیر کره شمالی، بر ضرورت تشدید تحریم‌ها علیه این کشور تأکید کردند. به گفته سخنگوی دولت آلمان، رهبران دو کشور در این گفتگوی تلفنی آزمایش اخیر یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی را اقدامی غیرقابل پذیرش توصیف کردند، و از شورای امنیت خواستند سریعتر بر سر تشدید تحریم‌های کره شمالی توافق کند. آنها همزمان خواستار تشدید فشارهای جامعه جهانی بر کره شمالی شده‌اند.
در این زمینه پس از نشست اضطراری روز دوشنبه شورای امنیت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خبر داد که کشورش قطعنامه‌یی را در مورد کره شمالی به رایزنی خواهد گذاشت تا دوشنبه آینده در مورد آن رأی‌گیری شود.
وی افزود: با وجود تلاشهایمان طی ۲۴سال گذشته برنامه اتمی کره شمالی از هرزمان دیگری پیشرفته‌تر و خطرناکتر است. آنها اکنون موشک ها را برفراز آسمان ژاپن شلیک می‌کنند. اکنون دارای توانمندی موشکهای قاره‌پیما هستند. آنها اکنون ادعا می‌کنند که بمب هیدروژنی را آزمایش کرده‌اند. این رژیم برای پرتاب موشک قاره‌پیمای دیگری آماده می‌شود. به اعضای شورای امنیت باید بگویم، دیگر بس است!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca828d5a-20f4-495c-b667-68c61439b5a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات