728 x 90

بروجردی بازدید از مراکز نظامی را مشروط به تصمیم شورای عالی امنیت رژیم دانست!

علاء‌الدین بروجردی
علاء‌الدین بروجردی
دوشنبه 13شهریور 96، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: «بازدید از مراکز نظامی منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است».

این موضع علاء‌الدین بروجردی که در گفتگو با خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس- ایراد شد، در حالیست که روز 22مرداد 96، پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران علی خامنه‌ای گفته بود: «آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می‌برد».

هم‌چنین روز اول شهریور 96، محمدجواد جمالی، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفته بود: «هرگز بازدید از مراکز نظامی را نمی‌پذیریم».

روز 16مرداد 96، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نیز، طی موضعی گفت: «بازدید از مراکز نظامی ایران خواب تعبیرناشدنی است!».

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، در ادامه موضع امروز خود، نسبت به برهم خوردن برجام نیز ابراز نگرانی کرد و آمریکا را متهم کرد که «به دنبال برهم زدن صحنه اجرایی برجام» است.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 روز چهارشنبه، اول شهریور 96، نیکی هیلی سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، به وین سفر کرد. هدف از این سفر، گفتگو با یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی اتمی، در مورد پایبندی رژیم ایران به برجام معرفی شد.

 

خبرگزاری رویترز در این رابطه، اول شهریور 96نوشت: «نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید که او طی دیدار امروز خود با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، به‌دنبال حقیقت‌یابی در مورد پای‌بندی رژیم ایران به توافق هسته‌یی است».

 

نیکی هیلی هم‌چنین گفته بود: دولت آمریکا می‌خواهد بداند که آیا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه‌یی برای بازدید از مراکز نظامی ایران را در چارچوب پایبندی رژیم ایران به توافق هسته‌یی 2015دارد، یا نه.

 

نیکی هیلی همان زمان گفت: «شما اگر دقت کنید، اگر به رفتار گذشته ایران نگاه کنید، آنچه که می‌بینید این است که در مراکز نظامی آنها، فعالیتهای مخفیانه صورت گرفته است... در مراکز دیگری مانند دانشگاهها و غیره. پیش از این نیز مواردی از این فعالیتها در این اماکن وجود داشته است. پس آیا آنها (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) این مراکز را در زمرهٴ اماکنی قرار داده‌اند، که مطمئن شوند این فعالیتهای مخفیانه دیگر انجام نمی‌شود؟ آنها این اجازه را دارند که اکنون از این اماکن بازرسی کنند. آنها این اجازه را دارند که اکنون از هر محل مشکوکی، بازرسی به‌عمل بیاورند. پرسش اینجاست که آیا آنها اصلاً این کار را انجام می‌دهند؟ اگر ایران می‌گوید که هیچ ‌چیزی برای پنهان کردن ندارند، پس چرا اجازه‌ی بازرسی از این اماکن را نمی‌دهند؟».

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه آخوندها به این سفر نیکی هیلی اعتراض کرد و گفت: «حتی قبل از انجام این سفر، نحوه برنامه‌ریزی و تبلیغات در مورد آن و علامتهایی که ارسال می‌کند، پیامدهای زیان‌بار قابل‌توجهی برای اجرای موفقیت‌آمیز برجام به‌دنبال خواهد داشت».

 

نیکی هیلی در پاسخ به اعتراض محمدجواد ظریف گفت: «جالب است که رژیم ایران تا این حد نگران سفر من به وین است. اگر چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید نگران پرسش‌های من از آژانس باشند».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6fe528b-d21c-4e29-b24e-ea49a4b95a76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات