728 x 90

کشته و زخمی شدن ۳۰عضو طالبان در مناطق مختلف افغانستان

نیروهای ارتش افغانستان در درگیری با طالبان
نیروهای ارتش افغانستان در درگیری با طالبان
وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در عملیات‌ نیروهای امنیتی کشور طی 24ساعت گذشته در استانهای ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی، ارزگان، زابل بادغیس، بلخ، فاریاب و هلمند علیه شبه‌نظامیان، 16عضو طالبان از جمله 3فرمانده محلی آنها به نام‌های ملا خالق داد، ملا مسافر و خیال محمد کشته و 14تن دیگر زخمی شدند.

آناتولی ۱۳شهریور ۹۶ افزود در این مدت ۱۲عملیات پاکسازی برنامه‌ریزی شده و 18عملیات ویژه در 10استان کشور انجام گرفته است. نیروی هوایی نیز 59پرواز در حمایت از نیرو های ارتش انجام داده و ضربات سنگینی به شبه‌نظامیان وارد شده است.

به گفته این وزارتخانه، عملیات نیروهای امنیتی افغان با هدف سرکوب تحرکات تروریستها در مناطق مختلف تا پاکسازی کامل آنها ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌


کشته شدن یک فرمانده کلیدی طالبان در افغانستان

هواپیمای بدون سرنشین در استان پروان افغانستان یک فرمانده طالبان و همکارش را به‌قتل رساندند.

محمد معصوم فرزه‌یی فرمانده پلیس منطقه در استان پروان گفت: در جریان عملیات گسترده انجام گرفته، ملا آغاگل یکی از فرماندهان کلیدی گروه طالبان با یک تن از همکارانش در حمله یک شنبه 11شهریور 96، در منطقه 'عزت‌خیل' کشته شدند.

هم‌چنین سه تن از اعضای گروه طالبان زنده دستگیر شده‌اند.

فرمانده ناتو در افغانستان: تا ۲سال طالبان را از تمام نقاط زیر کنترل‌شان در افغانستان بیرون می‌کنیم

'جان نیکلسون' فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان در اظهارات جدیدش گفت که طالبان تا دو سال آینده از تمامی مناطق زیر کنترلشان در افغانستان بیرون رانده می‌شوند.

العربیه ۵شهریور ۹۶ افزود پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در مورد افغانستان، 'جان نیکلسون' فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در اظهارات اخیرش گفت که نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه کن کردن 'هراس‌افکنان' در افغانستان حضور خواهند داشت. به گفته وی، در استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، جدول زمانی برای این نیروها مشخص نشده است.

وی در ادمه گفت، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن به پای میز مذاکره ندارد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته استراتژی جدیدش در قبال افغانستان را اعلام کرد و تأکید کرد که نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج نخواهند شد.

وی دلیل این تصمیم را جلوگیری از قدرت گرفتن گروه‌های طالبان و داعش عنوان کرد.

وی در راهبرد جدیدش تأکید کرد که پناهگاههای طالبان در خاک پاکستان باید از بین برده شود.

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفت که مذاکرات آمریکا بر سر نابودی پناهگاههای طالبان در خاک پاکستان آغاز شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10b296e5-493c-4ec8-857b-4ae4455c2278"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات