728 x 90

رفتار ضدانسانی دژخیمان با زندانیان اعتصاب کننده در زندان گوهردشت کرج

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی
در سی و ششمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج رفتار ضدانسانی دژخیمان رژیم با آنها هم‌چنان ادامه دارد.

وزارت‌خارجه انگلستان در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا در ایران، خاطرنشان کرد: ما به‌طور مرتب وضعیت وخیم حقوق‌بشر در ایران را در همکاری با جامعه جهانی پیگیری کرده و بر ضرروت بهبود آن تأکید می‌کنیم. موضوع نقض حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان از اولویتهای وزارت‌خارجه انگلستان و کشورهای مشترک‌المنافع است.

درباره مقاومت زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا روزنامه داگنزنی‌هیتر در سوئد نوشت:
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت ، در سلولهای مرطوب که پنجره‌هایش با صفحات آهن پوشیده شده و بدون اجازه ملاقات و ارتباطات و دسترسی به غذا و آب مناسب به‌سر می‌برند.

در اوایل مردادماه ٥٣ زندانی به بخش جدیدی از زندان منتقل شدند و حداقل ١٨نفر از این زندانیان علیه این اقدام، دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.

داگنزنی هیتر افزود: عاصمه جهانگیر نماینده ویژه سازمان ملل در امور وضعیت حقوق‌بشر در ایران در یک بیانیه اعلام کرده است عمیقاً از خبرها در مورد اعتصاب‌غذاکنندگان نگرانم. چرا که وضعیت جسمی آنها هر روز بدتر می‌شود و شکنجه و بدرفتاری هم‌چنان ادامه دارد. نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران نسبت به رعایت ارزشهای انسانی و رعایت حقوق زندانیان به حکومت ایران هشدار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31ec652d-cab9-4d85-86ba-a4904e3e90d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات