728 x 90

راه‌اندازی تاکسی آبی در فرانسه و چالش با بروکراسی

تاکسیهای آبی آینده
تاکسیهای آبی آینده
آلن تیبو دریانورد فرانسوی می‌خواهد قایقش که در سال ۲۰۰۹ برای شکستن رکورد سرعت در آب ساخته شده بود به تاکسی دریایی سریع برای آبراه‌های فرانسه تبدیل کند. او اسم تاکسی‌اش را حباب دریایی گذاشته.

تلویزیون رویتر 12شهریور 96
آلن تیبو مبتکر تاکسی آبی می‌خواهد آن را به‌عنوان وسیله حمل و نقل «سبز» ولی سریع در آبراه‌های پاریس در رود سن راه‌اندازی کند. اما محدودیتهای دولتی و بوروکراسی اداری بارها و بارها مانع شده که این پروژه پا بگیرد.

بزرگترین مانع برای مبتکر تاکسیهای آبی این است که مقامات را قانع کند تا محدودیت سرعت در رود سن را کمتر کنند ولی آنها با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

تیبو برای تولید این قایقها حمایت سرمایه‌گذاران خصوصی را به‌دست آورده و انتظار دارد تا پایان ماه سپتامبر بین 50 تا 100میلیون یورو برای پروژه‌اش جمع‌آوری کند.

تاکسیهای آبی در فرانسه حمایت عمومی دارد، اما محدودیت سرعت در رودخانه‌های فرانسه تنها عاملی است که مانع کار آنها می‌شود.

آلن تیبو می‌گوید اگر راه‌اندازی تاکسیهای دریایی در فرانسه بسیار دشوار است، نظر بسیاری شهرهای دنیا را به خود جلب کرده است اما سرمایه‌گذاران می‌گویند راه‌اندازی این پروژه پشت قوانین کار و بوروکراسی گیر کرده نه سرمایه‌گذاری.

در سال گذشته بی‌پی بانک، بانک سرمایه‌گذاری فرانسه 191میلیون یورو به صنعت فرانسه پمپاژ کرد. پس از انتخاب 'ماکرون' به‌عنوان فردی که دوستدار تجارت است اعتماد سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حال افزایش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff49022d-584c-4627-bd4f-55a9b1997076"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات