728 x 90

کشتار اقلیت مسلمان در میانمار

میانمار، صحنه های مسلمانان کشته شده
میانمار، صحنه های مسلمانان کشته شده
تلویزیون فرانس 24می‌گوید: هزاران نفر از مسلمانان که روستاهایشان به آتش کشیده شده است به بنگلادش فرار کردند.

فرانس 24روز شنبه 11شهریور 96:
گزارشها حاکی از افزایش کشتار جمعی است. فرماندهی ارتش میانمار گفت حداقل ۴۰۰نفر در منطقه اقلیتهای روهینگیا کشته شدند. این وضعیت باعث فرار هزاران مسلمان به سوی مرز بنگلادش شده است. سازمان ملل آن را فاجعه انسانی خوانده است.

گزارشگر فرانس 24: خانه‌های زیادی از روستاها در استان رهین سوختند. مقامات میانمار ادعا کردند شورشیان روهینگیا به این روستاها حمله کردند و این حمله باعث فرار ساکنان شد.

یک زن روستایی: مردم فریاد می‌زدند... ما بچه‌هایمان را برداشتیم و فرار کردیم.

این خشونت ها یک هفته پیش شروع شد. نیروهای دولتی حمله شدیدی را شروع کردند. فرماندهان آنها می‌گویند دارند شورشیان را از این منطقه پاکسازی می‌کنند. اما شهروندان روهینگیا می‌گویند «ما هدف حملات نیروهای دولتی قرار گرفتیم». ناظران بین‌المللی نسبت به این وضعیت هشدار می‌دهند.

یک مقام هیومن رایتس واچ می‌گوید: اطلاعاتی که ما از پناهندگانی که از مرز عبور کردند به‌دست آوردیم نشان می‌دهد بسیاری از آنها زخمهای گلوله داشتند. خیلی واضح بود که این یک حمله با قصد قبلی از طرف ارتش میانمار است. آنها سعی دارند شورشیان را پیدا کنند، اما بعد دنبال مردم عادی بودند.

گزارشگر فرانس 24: سازمان ملل گفت ۳۸۰۰۰تن از مرز بنگلادش عبور کردند و بیش از ۲۰۰۰۰تن منتظر عبور از مرز هستند. اعداد و ارقام مردمی که تلاش می‌کنند عبور کنند، در حال افزایش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc65f468-4e87-4eb6-b595-623173649c16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات