728 x 90

گروه تروریستی الشباب در سومالی اعلام کرد ۲۶سرباز را به‌قتل رسانده است

نیروهای الشباب در سومالی
نیروهای الشباب در سومالی
گروه تروریستی الشباب در سومالی اعلام کرد که در اولین ساعتهای صبح روز ۱۲شهریور ۹۶به پایگاه نظامی در شهر ساحلی کیسمائو حمله کرده و ۲۶سرباز را به‌قتل رسانده است.

الجزیره به‌نقل از سخنگوی این گروه افزود صبح امروز به پایگاه جوبالاند حمله کردیم و ۲۶سرباز را کشتیم و ۲خودرو را منهدم کرده و ۳خودروی دیگر را از این پایگاه به غنیمت بردیم.

۳روز قبل هم ۱۰مرد و جوان سومالیایی اشتباها و در طی یک عملیات مشترک بین ارتش سومالی و نظامیان آمریکایی در استان شبیلی کشته شدند. مقامات سومالی ابتدا اعلام کردند که این نفرات جزیی از گروه الشباب بودند ولی بعداً به اشتباه خود اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید:‌
۲کشته در انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در موگادیشو پایتخت سومالی

پلیس سومالی اعلام کرد که یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مرکز موگادیشو پایتخت سومالی منفجر شد که منجر به کشته شدن ۲نفر و مجروح شدن تعداد دیگری شد.
الجزیره ۱۳مرداد ۹۶ افزود این خودرو در نزدیکی یک بیمارستان و در یک مسیر شلوغ در نزدیکی تعدادی هتل پارک شده بود. هنوز هیچ کس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مرگ یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی الشباب تأیید شد
روز جمعه ۱۳مرداد ۹۶ ارتش آمریکا کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه افراطی الشباب درحمله هوایی یکشنبه گذشته در سومالی را تأیید کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و به‌نقل از بیانیه فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا، علی محمد حسین، ملقب به علی جبال، در حمله ۳۰ژوئیه کشته شد. الشباب خطرناکترین گروه تروریستی فعال در آفریقاست که در سال‌های اخیر علاوه بر گروگانگیری، حملات مرگباری را نیز انجام داده است.

حمله تروریستی به کاروان اتحادیه آفریقا در سومالی با ۲۴کشته
حمله تروریستی گروه بنیادگرای الشباب به یک کاروان نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در جنوب سومالی باعث کشته شدن 24تن از این نیروها شد.
عرب نیوز ۹مرداد ۹۶نوشت این حمله چند ساعت بعد از یک حمله با خودروی انفجاری در موگادیشو پایتخت سومالی صورت گرفت که در طی آن حداقل ۶شهروند کشته شده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f83283b3-019d-4a08-82cb-b72867682bb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات