728 x 90

کسری بودجه ۲۸هزار میلیارد تومانی دولت روحانی

کسری بودجه دولت آخوند روحانی
کسری بودجه دولت آخوند روحانی
مرکز پژوهشهای مجلس ارتجاع طی گزارشی درباره بودجه سال  96 رژیم اعلام کرد این بودجه حدود 28هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت. در این گزارش همچین اذعان شده است که در بودجه سال 96 حدود 75هزار میلیارد ریال عدم تحقق منابع ضروری وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود منابع حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی تاحدود 151هزار میلیارد ریال محقق نشود.

از سوی دیگر محمدرضا باهنر نایب‌رئیس سابق مجلس ارتجاع عصر روز شنبه به ورشکستگی بانکها اعتراف کرد و گفت:‌ «اگر تراز واقعی بانکها را دربیاوریم تعداد بالایشان ورشکسته‌اند و بانکهای اروپایی می‌گویند توان بانکهای شما کم شده است و نمی‌توانیم با آنها کار کنیم».

وی هم‌چنین با اعتراف به این‌که صندوق های بازنشستگی دولت وضعشان بحرانی است، گفت: ما بالای 85درصد از حقوق بازنشستگان را از خزانه می‌دهیم در حالی که صدها صندوق بازنشستگی داریم ولی اکثر اینها از مرز ورشکستگی گذشته‌اند».

در همین حال، روزنامه سپاه پاسداران از قول وزیر کار رژیم نوشت: بیش از 10میلیون نفر فقیر مطلق در جامعه 80میلیونی ایران وجود دارد و بنا‌ به آمارهای رسمی ۳.۴میلیون نفر بیکار و بنا بر آمار غیررسمی 7 تا 11میلیون نفر بیکار هستند، هم‌چنین بخش زیادی از 23میلیون شاغل و 4 تا 5میلیون بازنشسته، دستمزدی در محدوده یک میلیون تومان دارند، و ۴.۵میلیون دانشگاهی نیز عنقریب است فارغ‌التحصیل شوند و به بازار کار ورود کنند.

روزنامه قانون از باند روحانی، علت چنین وضعیتی را قبضه اهرمهای اقتصادی توسط ارگانهای تحت کنترل خامنه‌ای عنوان کرده و نوشته است: سرمایه‌داری تجاری انفجار اجتماعی را محتمل کرده است. در حال حاضر بخش خصوصی غیرواقعی، همان گروهی هستند که به واسطه پذیرش مسئولیت‌های سیاسی و نظامی، از منابع اقتصادی به نفع خود استفاده کرده‌اند و استفاده از اطلاعات درون سیستم، شبکه‌یی از ائتلاف قدرت و ثروت به وجود آورده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4767f6ff-49d4-4113-9fbd-e1d8dc9c575e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات