728 x 90

خامنه‌ای: کارها آن‌چنان که باید و شاید پیش نمی‌رود

دیدار ولی فقیه ارتجاع با کابینه آخوند روحانی
دیدار ولی فقیه ارتجاع با کابینه آخوند روحانی
امروز خامنه‌ای تحت عنوان هفته دولت، با روحانی و اعضای کابینه‌اش دیدار داشت.

او در این دیدار ضمن ابراز وحشت از فضای انفجاری جامعه چندبار با بیانهای مختلف گفت: «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم»، مهمترین مسألهٴ نظام است و باید جهت گیریها را از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تبدیل کرد. او به روحانی گفت حالا که تنفیذ و تحلیف به خوبی برگزار شده «اکنون نوبت رئیس‌جمهور و وزراست که اقدام و عمل را آغاز کنند».
خامنه‌ای در بخش دیگری از ابراز نگرانیهایش «برخورد جدی با مفاسد اقتصادی»، «مسأله روستاها»، «مدیریت واردات و صادرات» را مهم عنوان کرد. او نگرانیهایش را با تو سری زدن به روحانی همراه کرد و گفت: «آمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح می‌شود، اما این آمارها به‌طور کامل و در همه‌جا، نشان‌دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست، بنابراین در این میان مشکلی وجود دارد که باید آن را شناخت و حل کرد». سپس اضافه کرد گفته می‌شود: «تورم از چند ده درصد به زیر ده درصد رسیده، اما آیا قدرت خرید مردم و ارزشی پول ملی نیز در همین مقیاس، بالا رفته است؟».
در مورد آمارهای مربوط به رکود اقتصادی هم دست روحانی را رو کرد و گفت: «... هنوز واحدهای کوچک و متوسط فراوانی وجود دارد که زیر ظرفیت کار می‌کنند یا تعطیل شده‌اند و این واقعیت نشان می‌دهد که یک جای کار عیب دارد که باید آن را پیگیری و رفع کرد». اوگفت: «کارها آن‌چنان که باید و شاید پیش نمی‌رود که این واقعیت نشان می‌دهد مشکل اصلی در اجرای تصمیمات است».

خامنه‌ای در بخش دیگری به سیاست خارجی پرداخت، او در این مورد هم با یک دوگانه گویی، درعین‌حالی که راه مذاکرات رو باز گذاشت و گفت: «پایبندی به مواضع و هنجارهای انقلابی باعث تشَخّص و برانگیختن احترام دیگران می‌شود، ضمن این‌که این کار با استفاده از نرمش‌ها و پیچش‌ها و طنازیهای هنر دیپلوماسی منافاتی ندارد». به این ترتیب خامنه‌ای به برجام و گامهایی که آمریکا در جهت اثبات نقض برجام توسط رژیم برمی‌دارد و یا سفر نیکی هیلی به وین و اظهارات او در ملل‌متحد که مایهٴ ابراز نگرانی زیادی در درون رژیم شده، اشاره‌یی نکرد.

حرفهای خامنه‌ای در حالی بود که روحانی قبل از او به مشکلات اقتصادی و تنگناها اعتراف کرده و البته وعده‌های پوشالی را تکرار کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a74a690-5416-4dfc-b0c5-a80c869eec81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات