728 x 90

انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد با ۴مصدوم

انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد - آرشیو
انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد - آرشیو
در پی انفجار یکی از کوره‌های کارخانه فولاد بویراحمد ۴نفر دچار شکستگی دست و پا و مصدومیت شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی رژیم در کهگیلویه بویراحمد روز ۵شنبه ۲شهریور گفت:‌ این ۴نفر به‌علت موج انفجار کوره و ترکش مواد مذاب مجروح و مصدوم شدند.

قابل ذکر است که به‌دلیل عدم رسیدگی و سوء مدیریت در این کارخانه اوایل خردادماه جاری همین کارخانه دچار فوران و پاشش ذوب آهن شد که بر اثر آن ۳کارگر محروم کشته و ۶تن دیگر مجروح شدند.

بیشتربخوانید:

جان باختن دو کارگر مصدوم حادثه فولاد یاسوج

در انفجاری که در کارخانه فولاد بویراحمد (فولاد صنعت یاسوج) در ساعت ۲و ۴۵دقیقه بامداد دوشنبه ۱خرداد 96رخ داد، تعداد ۶۶کارگر دچار سوختگی شدند که به شهرهای شیراز و اصفهان منتقل شدند. 10کارگر دچار سوختگی شدید شدند. بعد از گذشت دو روز متأسفانه دو تن از این کارگران جان باختند.
این انفجار در کوره ذوب آهن رخ داد. به همین دلیل کارگرانی که در محدوده کوره ذوب بوده‌اند، دچار سوختگی شده‌اند.
پیشتر خبرگزاریهای حکومتی اعلام کرده بودند که حال سه تن از مصدومان این انفجار که به بیمارستان شیراز منتقل شده‌اند خوب نیست. نام مصدومانی که حال آنها نامساعد ذکر شده بود عبارت بود از: «زریر حاج بارانی»، «قاسم خوش چمن» و «رسول اکرمی» که به‌دلیل داشتن شرایط ویژه در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شیراز بستری‌ شدند.
بعد از گذشت دو روز معاون فرماندار رژیم در بویراحمد به صحنه آمد و گفت: ”زریر بارانی و سید یوسف اکرمی دو کارگر فولاد یاسوج که دچار سوختگی شده بودند، در بیمارستان شیراز جان باختند“.
او بدون این‌که به موضوع الزامات ایمنی کار که کارگران در مصاحبه‌های بعد از انفجار مطرح کرده بودند، اشاره کند فقط به موضوع بستری کارگران مصدوم در بیمارستان پرداخت و اضافه کرد: در حادثه آتش‌سوزی کارخانه فولاد یاسوج 9نفر دچار آسیب شدند که 3نفر در بیمارستان شیراز، 3نفر بیمارستان اصفهان و 3نفر در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شدند.

تجمع اعتراضی کارگران فولاد بویر احمد در مقابل استانداری کهکیلویه و بویراحمد

جمعی از کارگران کارخانه فولاد بویر احمد به‌دنبال انفجار روز گذشته در این کارخانه که منجر به سوختگی 9تن از کارگران شد در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق و مزایا و نبود ایمنی در کار، امروز سه‌شنبه 2خرداد 96 در مقابل استانداری رژیم در کهکیلویه و بویر احمد دست به تجمع زدند.
به گفته یکی از کارگران شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی ”در سه سال گذشته چندین بار برای پیگیری حقوق پرداخت نشده خود و مشخص نبودن شرایط کاری دست به تجمع زده‌ایم الآن هم چندین ماه است که حقوقمان پرداخت نشده است و از کمترین امکانات و تجهیزات اولیه ایمنی برخورداریم که یک نمونه آن تلفات انسانی حادثه روز گذشته بوده است“.
به‌دنبال این تجمع، معاون سیاسی و امنیتی استانداری رژیم در استان در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شد و قول رسیدگی فوری به خواسته‌های آنان را در هفته بعد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/436e34d1-4d5f-45e7-a49a-05346977b33d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات