728 x 90

هشدار کره جنوبی به کره شمالی در نصب کلاهک هسته ای

مون جائه رئیس‌جمهور کره جنوبی
مون جائه رئیس‌جمهور کره جنوبی
 مون جائه رئیس‌جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه ۲۶مرداد ۹۴ در یک نشست خبری گفت:‌ اگر کره شمالی یک بار دیگر اقدام به پرتاب موشک قاره‌پیما و یا نصب کلاهک اتمی روی موشک ها بکند، من چنین اقدامی را عبور از خط قرمز کره جنوبی تلقی خواهم کرد.

وی هم‌چنین گفت که ایالات متحده به او اطمینان داده است که بدون مشورت وکسب موافقت دولت کره جنوبی وارد جنگ علیه کره شمالی نخواهدشد.

ژنرال دانفورد که به چین سفر کرده، در یک گفتگوی مطبوعاتی در روز پنجشنبه گفت که 'ایالات متحده قطعاً گزینه صلح‌آمیز را به راه‌حل نظامی برای بحران کره ترجیح می‌دهد اما کسی باور ندارد که تحریم و فشار اقتصادی به تنهایی بتواند به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره بیانجامد.'

بیشتربخوانید:

آمریکا از تعویق حمله موشکی کره شمالی به گوام استقبال کرد

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۲۵مرداد ۹۶ در توییتر خود از تصمیم کره شمالی مبنی بر به تعویق انداختن حمله به قلمروی آمریکا استقبال کرد.

وزیرخارجه آمریکا نیز گفت:‌ ما کماکان مایل به یافتن راهی برای گفتگو هستیم اما بستگی به کیم جون اونگ دارد.

سخنگوی وزارت‌خارجه هم تأکید کرده است که کره شمالی باید گام های بسیار جدی برای غیراتمی کردن شبه جزیره کره بردارد.

چین، نیز از واشینگتن و پیونگ یانگ خواسته است از تهدیدات متقابل دست بر دارند و برای دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز تلاش کنند.

مصاحبه فاکس‌ نیوز با ژنرال جک کین در مورد نحوه مقابل با کره شمالی

تلویزیون فاکس‌ نیوز 24مرداد 96:
آمریکا یک ناو جنگی خود را به نزدیکی آبهای کره گسیل داشته است و همزمان از چین خواست برای متوقف کردن دیکتاتور کره همکاری کند. کره شمالی نیز در نظر دارد چهار موشک بالستیک خود را به 20مایلی جزیره گوام بفرستد. ژنرال ماتیس، وزیر دفاع نیز از رهبر کره‌ی شمالی خواست دست به کاری نزند که به نابودی آن کشور بینجامد. ژنرال کین نظرش را در مورد تحولات اخیر و حمایت قاطعانه ژنرال ماتیس از رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ابراز می‌کند؟

آلمان، روسیه و چین بر حل بحران کره شمالی تأکید کردند


وزرای امور خارجه چین، روسیه و آلمان در گفتگوی تلفنی بر حل مسالمت‌آمیز اختلاف کره شمالی با آمریکا تأکید کردند.

آناتولی چهارشنبه ۲۵مرداد ۹۶ افزود وانگ یی وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سیمگار گابریل همتای آلمانی خود تحولات شبه جزیره کره را مورد ارزیابی قرار داده و بر حل مسالمت‌آمیز این مسأله تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه چین در گفتگو با همتای روسی خود نیز در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌یی و تحولات اخیر شبه جزیره کره به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

او هم‌چنین تصریح کرده است که حل مسأله هسته‌یی کره شمالی از راههای مسالمت‌آمیز و با در نظر گرفتن منافع مشترک تمامی طرفین حایز اولویت است.

کره شمالی شلیک موشک به جزیره گوام را به عقب انداخت

خبرگزاری رویتر 24مرداد 96 به‌نقل از رسانه‌های کره شمالی خبر داد:
کیم جونگ اون رئیس حکومت کره شمالی تصمیم در مورد شلیک موشک به جزیره گوام آمریکا را به تأخیر انداخته است.

رویتر گفت:‌ این تصمیم در حالی است که واشینگتن هشدار داده است هر موشک شلیک شده بطرف جزیره گوام در اقیانوس آرام را می‌تواند هدف قرار دهد...

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی گفت کیم جونگ اون از ستاد فرماندهی ارتش کره شمالی در روز دوشنبه بازدید کرد و طرح شلیک بطرف گوام را برای مدتی طولانی مورد بررسی قرار داد و در مورد آن با افسران ارتش گفتگو کرد... بر اساس این گزارش کیم جونگ اون گفت: ”اگر آمریکاییها بر اقدامات خطرناک خود در شبه جزیره کره و اطراف آن ادامه دهند... همان‌طوریکه قبلاً اعلام شده است تصمیم مهمی اتخاذ خواهد کرد“...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d01594fd-0979-43b5-b82e-63f386310664"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات