728 x 90

نمایندگان مجلس یمن خواستار تشدید حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان حوثی‌ طرفدار رژیم شدند

بمباران مواضع حوثی ها توسط ائتلاف عربی
بمباران مواضع حوثی ها توسط ائتلاف عربی
نمایندگان مجلس قانونی یمن طی جلسه‌یی در عربستان خواستار ادامه حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی علیه مواضع حوثیهای طرفدار رژیم ایران شدند.

نمایندگان حاضر در جلسه بیانیه‌یی صادر کردند، که در آن ضمن قدردانی از کشورهای ائتلاف که به‌درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن در کنار مردم این کشور و دولت مشروع آن هستند، آمده است: «از اقدامات رئیس‌جمهور هادی در راستای پایان دادن به کودتا و بازپس‌گیری نهادهای دولتی حمایت می‌کنیم».

آنها ضمن محکوم کردن دخالت برخی کشورها در امور داخلی یمن و حمایت از جنایتهای شبه‌نظامیان حوثی، خواهان فشار بیشتری به شبه‌نظامیان حوثی از طرف سازمان ملل‌متحد شدند.

هم‌چنین حمایت خودشان را از اقدامات اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

نیروهای مشترک عربستان با اجرای یک کمین در منطقه مرزی جازان موفق شدند دهها تن از شبه‌نظامیان حوثی را به‌قتل برسانند.

العربیه ۲۴مرداد ۹۶ افزود این عملیات بعد از آن صورت گرفت که نیروهای عربستان متوجه تحرکات یک گروه از این شبه‌نظامیان و تلاش آنها برای حمله زمینی به نیروهای عربستان در روبه‌روی روستای القرن در منطقه مرزی جازان شدند که می‌خواستند به‌سوی مواضع نظامی عربستان موشک شلیک کنند.

نیروهای عربستان با تشکیل گروه‌های پیاده و اجرای یک کمین شبه‌نظامیان حوثی را محاصره کرده و پس از توپ‌باران سکوهای موشک حوثی‌ها توانستند دهها نفر از آنان را کشته و خطوط کمک‌رسانی آنها را قطع کرده و سکوهای موشکی آنها را منهدم کنند.

گوشه‌یی از جنایات شبه‌نظامیان حوثی تحت‌امر رژیم ایران در یمن

 
وزیر حقوق‌بشر یمن اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی تحت‌امر رژیم ایران از ابتدای جنگ یمن ۱۱هزار غیرنظامی را به‌قتل رسانده‌اند. او اضافه کرد تعداد ربوده شدگان و ناپدید شدگان در این کشور به ۱۸هزار نفر می‌رسد.

اسکای نیوز 22مرداد 96:‌ سلسله جنایات شبه‌نظامیان در یمن از خط سرخ عبور کرده است. تهاجم و سرقت و غارت، بستن مغازه‌ها، منفجر کردن منازل مخالفان و مساجد در کنار دیگر جنایات آنها قرار گرفته است.

وزیر حقوق‌بشر یمن می‌گوید طی نزدیک به دو سال هزاران غیرنظامی به‌دست کودتاگران کشته شده‌اند. در میان ۱۱هزار غیرنظامی که به‌دست شبه‌نظامیان کشته شده‌اند ۱۰۸۰کودک و ۶۸۴زن نیز وجود دارد.

آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید بیش از ۵۰۰غیر نظامی و ۸خبرنگار کشته شده‌اند:‌ در ارتباط با آدم‌ربایی و ناپدید شدن افراد نیز این آمار از ابتدای کودتا در یمن به ۱۸هزار مورد می‌رسد. در سال جاری در یمن ۲۰۰۰دستگیری و آدم‌ربایی وجود داشته که ۴۰۰مورد آن ناپدید شدن افراد بوده است.

در کنار قتل غیرنظامیان و ربودن آنها، شبه‌نظامیان کودکان را هم سرباز گیری می‌کنند.
این جنایت در دوره‌های اخیر 10برابر شده امری که باعث ایجاد نگرانی وزارت حقوق‌بشر یمن شد. این وزارتخانه خواهان آن است تا این کودکان با روان درمانی و حمایتهای اجتماعی از خطر تروریسم و سرانگشتان آن نجات داده شوند.

از سوی دیگر ارتش ملی یمن به کمک ائتلاف بین‌المللی توانسته است نزدیک به هشتاد درصد از خاک یمن را آزاد کند و در مقابل جنایات شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان بازوی نظامی رژیم ایران در یمن بایستد.

توکل کرمان: شبه‌نظامیان حوثی اقدام به آدم‌ربایی می‌کنند

توکل کرمان برنده جایزه صلح نوبل سال 2011 گفت: شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح اقدام به آدم‌ربایی می‌کنند.

وی روز ۲۰مرداد ۹۶ افزود:‌ آنها از جمله برادر و دو دوست دیگر او را در یمن ربوده‌اند. پیش از این نیز دولت یمن گفته بود شبه‌نظامیان حوثی بیش از 3000نفر در سراسر این کشور ربوده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0877789e-0146-4d08-bf0e-40e15f995a20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات