728 x 90

سیل و بارانهای موسمی در هند، بنگلادش و نپال جان ۱۶۴نفر را گرفت

سیل‌های سهمگین و رانش زمین‌
سیل‌های سهمگین و رانش زمین‌
طی سه روز بارندگی بی‌وقفه و به وجودآمدن سیل‌های سهمگین و رانش زمین‌ ۷۳نفر در هند، ۷۰نفر در نپال و ۲۱تن در بنگلادش کشته شدند.

بنا‌ به گزارشهای رسیده روز دوشنبه ۲۳مرداد 96 مقامات هندی اضافه کردند حدود ۲۰۰هزار نفر در یک اردوگاه موقتی در شمال هند اسکان یافته‌اند.

به گفته پلیس نپال در اثر سیل ۴۸هزار خانه کاملاً در آب فرو رفته و ۲۱هزار تن بی‌خانمان شده‌اند. صلیب‌سرخ نپال هشدار داده است که کمبود آب آشامیدنی و غذا ممکن است بحران انسانی ایجاد کند.

لازم به ذکر است که تمامی خدمات ریلی بین داکا پایتخت، و ۵منطقه بنگلادش قطع شده است.

بیشتربخوانید:
 

 جان باختگان رانش زمین در نپال به ۸۰تن رسید

پوشکار کارکی، سخنگوی امنیت نپال اعلام کرد ”تاکنون 80نفر بر اثر بارش بارانهای شدید که از روز جمعه گذشته آغاز و منجر به‌وقوع سیل و رانش زمین شده است، جان خود را از دست داده‌اند“.
 
سیل و رانش زمین در پایتخت سیرالئون صدها قربانی گرفت
سیل و رانش زمین در پایتخت سیرالئون صدها قربانی گرفت
 
وی در ادامه با برشمردن خسارات و تلفات سیلابهای اخیر اضافه کرد ”در نتیجه این سیل 2هزار و 847باب خانه در 27منطقه کاملاً تخریب شده و 48هزار و 316واحد مسکونی دیگر نیز زیر آب مانده‌اند. هم‌چنین دست‌کم 36نفر مفقود و 25تن دیگر نیز زخمی شده‌اند“.

لازم به یادآوری است که بارش بارانهای موسمی در نپال از ژوئن آغاز شده و تا ماه سپتامبر ادامه دارد، سیل و رانش زمین جولای سال گذشته نیز 75قربانی در این کشور بر جای گذاشت.

سیل و رانش زمین در پایتخت سیرالئون صدها قربانی گرفت

به دنبال بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب از ساعتهای ابتدایی صبح روز دوشنبه 23مرداد 96 درحومه پایتخت سیرالئون، بیش از 300نفر بر اثر رانش زمین زیر گل و لای مدفون و جان خود را از دست دادند.
 رانش زمین در شمال هند
                            رانش زمین در شمال هند
 

             

کشته شدن ۴۷نفر در رانش زمین در شمال هند


یک مقام هندی اعلام کرد رانش شدید زمین در استان هیماچال برادیش در شمال هند باعث سقوط دو اتوبوس به یک دره عمیق و کشته شدن بیش از ۴۰نفر شد.

رویتر ۲۲مرداد ۹۶ به‌نقل از این مقام افزود که نیروهای امدادگر جسد ۴۷نفر را پیدا کرده‌اند و دیگر سرنشین باقیمانده‌ای وجود ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0690296a-c0dc-4abc-899f-45264bc73629"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات