728 x 90

ژنرال اسعد الزعبی: آتش‌بس قلابی در سوریه

اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه
اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه
‌شماری از یکانهای رزمنده توافقنامه آتش‌بس را امضا کرده‌اند. ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی و استراتژیک سوری در مصاحبه با اسکای نیوز 22مرداد 96 این آتش‌بس را تشریح می‌کند.

ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی و استراتژیک:
تاکنون 13مورد از این آتش‌بس‌ها بوده است. رژیم اسد تا 5دقیقه قبل از شروع آتش‌بس حملات هوایی را انجام می‌داده و بعد از شروع آتش‌بس، حملات موشکی را شروع می‌کرده است.

به همه طوری القا می‌کنند که گویا آتش‌بسی در کار هست و باید در آستانه آن را تثبیت کرد. الآن از عمر آستانه 6 یا 7ماه می‌گذرد. ما هیچوقت ندیدیم منطقه‌یی که بر روی آن توافق شده، به آرامش رسیده باشد. بهترین مثال برای این موضوع در آستانه اول است که توافق شد 4منطقه کاهش تنش ایجاد شود از جمله غوطه شرقی دمشق. اما الآن بار دیگر در مصر به‌دنبال توافق دیگری برای آن هستند..

در مورد حومه شمالی حمص هم بار دیگر در مصر به‌دنبال توافق هستند. در مورد منطقه درعا بار دیگر در اردن دنبال توافق هستند. پس در آستانه بر روی چه چیزی توافق کردند؟ حتی اگر از رزمندگان بپرسی مضمون این توافقنامه را نمی‌دانند.

در اصطلاح نظامی از جمله در اسناد سازمان ملل‌متحد و قطعنامه 2254 فرض بر این است که وقتی آتش‌بسی صورت می‌گیرد، مجموعه‌یی از اقدامات انسانی و تدابیر نظامی باید در نظر گرفته شود. در حالیکه در اینجا هیچکس از این اقدامات خبر ندارد و هیچکس هم به آن پایبند نیست. آستانه و توافقنامه‌های آستانه خارج از سازمان ملل بوده تا این‌که روسیه هر کاری می‌خواهد انجام دهد یا دیکته کند. نتیجه هم هم‌چنانکه می‌بینید بمباران مستمر و دهها حمله و موشک علیه غوطه غربی و تهاجم به محله جوبر و شهر عربین و بمباران حومه شمالی حمص است.. لذا این توافقنامه‌ها باطل و خارج از سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌الملل و تجارب نظامی است. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که قطعنامه 2254شورای امنیت در بند 7 آن تصریح می‌کند که آتش‌بس باید با انتقال سیاسی همراه باشد. آیا کسی نزدیک به 10ماه است درباره انتقال سیاسی صحبت کرده است؟ چگونه آتش‌بس برقرار کنیم وقتیکه در مورد انتقال سیاسی حرف نمی‌زنیم؟! آتش‌بس چه معنایی دارد اگر اقداماتی تحت کنوانسیونهای سازمان ملل و کلاه آبیها و دستگاههای نظارت و مراقبت و هم‌چنین اقدامات پاسخ گویی و قرار دادن هر متخلفی در بند هفتم شورای امنیت صورت نگیرد. ! چه آتش بسی. معنای کاهش تنش چیست؟ کاهش پرواز هواپیماها از 100حمله به 99حمله و یا پرتاپ موشک از 20فروند به 19فروند! این است معنای کاهش تنش؟؟!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cc1603f-4641-4611-888a-82aa35c003a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات