728 x 90

وزیر پیشنهادی آخوند روحانی: سونامی بیکاری را در پیش رو داریم

کرباسیان
کرباسیان
مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی آخوند روحانی برای وزارت اقتصاد و دارایی شنبه ۲۱مردادماه ۹۶ به وضعیت وخیم بیکاری اعتراف کرد و گفت: «ما در شرایط فعلی سونامی بیکاری را در پیش رو داریم».

وی کاهش سود بانکی را تورم‌ زا دانست و افزود: «سود بانکی باید کم شود اما این مسأله تورم زا است، مردم اگر پول خود را از بانک خارج کنند کجا باید ببرند، باید محلی را برای آن ایجاد کنیم وگرنه پول‌های خارج شده از بانکها به بازار ارز، طلا و دیگر بازارها می‌رود».

بیشتر بخوانید:
خبرگزاری حکومتی ایسنا: حدود سه میلیون بیکار با تحصیلات دانشگاهی در کشور داریم. یکی از کارگزاران رژیم در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: «هم اکنون حدود سه میلیون بیکار با تحصیلات دانشگاهی در کشور داریم».

زهرا ممتاز قمشه‌ای اذعان کرد: «طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان، حدود ۴۰۰هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که ۲۰۰هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند».

این کارگزار رژیم در ادامه اظهاراتش گفت: «بیکاری ۴۲درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت و پرتوقع، پیآمد همان تب مدرک‌گرایی در جامعه است که به‌صورت بیماری مزمنی بیشتر خانواده‌های ایرانی را درگیر خود کرده است».

مشاور اقتصادی آخوند روحانی: طی ۲سال پس از توافقات هسته‌یی بیش از ۸۰۰هزار نفر بیکار شده‌اند

روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 15مرداد 96 در جنگ قدرت با باند مقابل در سرمقاله خود روحانی و دولت او را زیر ضرب گرفت و نوشت: «تئوری مکتوب آقای رئیس‌جمهور و لیبرال- سرمایه‌داران حامی دولت یازدهم نتایج ذیل را به‌دنبال داشت:
- ورشکستگی بخشی از صنایع کوچک و بزرگ به‌علت دوام همزمان رکود و تورم و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید از نتایج اجرای برنامه ریاضت اقتصادی است. بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد، درآمد مالیاتی دولت از ۳۹هزار میلیارد تومان در سال 91به ۱۰۳هزار میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافته است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1682e682-8c35-4f77-bce6-a191917dbe26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات