728 x 90

وضعیت هشدار در کیفیت هوای مشهد و آلودگی شدید هوای سیستان و بلوچستان

شمال استان (زابل، هیرمند
شمال استان (زابل، هیرمند
میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 111پی.اس.آی و کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار گرفت.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150پی.اس.آی به‌معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200پی.اس.آی هشدار برای همه سنین و بین 200 تا 300پی.اس.آی نیز حالت اضطرار و آلودگی بیشتر از 300پی.اس.آی وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.

رسانه‌های حکومتی ۲۱مرداد ۹۶ افزودند علاوه بر وضعیت هشداری هوای استان مشهد، وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق هوا در شهرستانهای شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را افزون بر سه برابر حد مجاز رساند.

حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا 150میکروگرم بر متر‌مکعب است در حالی‌که غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 477میکروگرم بر متر‌مکعب گزارش شده است.

باد شدید و گرد و خاکی که از روز پنجشنبه هفته گذشته در شمال استان آغاز شده هم‌چنان تداوم دارد.

بیشتر بخوانید:

آلودگی هوا در مشهد، لرستان و سیستان و بلوچستان

به گزارش رسانه‌های حکومتی میزان آلودگی هوا در 9منطقه مشهد روز ششم اردیبهشت 96 در وضعیت هشدار قرار دارد.
در لرستان نیز مدیرکل اداره محیط‌زیست اعلام کرد: کیفیت هوای لرستان در روز چهارشنبه در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد و میزان ذرات آلاینده موجود در هوای استان لرستان 6برابر حد مجاز است.
هم‌چنین سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک صبح امروز در سیستان و بلوچستان به 75کیلومتر بر ساعت رسید. بر همین اساس، دید افقی در شهرستان زهک و زابل به ترتیب به هزار و 500و 2هزار متر کاهش داد.

هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

بر اساس آخرین داده‌های ایستگاههای کیفیت هوا در خراسان رضوی روز چهارشنبه 23فروردین 96 میزان غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد هم‌چنان در سطح بالایی قرار دارد و کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص 107در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8d23027-32c8-449b-ad49-a996e6b532d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات