728 x 90

تظاهرات روز جمعه در مناطق مختلف آزاد شده در سوریه برای سرنگونی رژیم اسد

تظاهرات در مناطق آزاد شده برای سرنگونی رژیم اسد
تظاهرات در مناطق آزاد شده برای سرنگونی رژیم اسد
درتظاهرات روز جمعه در مناطق مختلف آزاد شده سوریه، شهروندان سوری ساکنان این مناطق خواهان سرنگونی رژیم اسد و همه سران حکومتش شدند.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲۰مرداد ۹۶ نوشت در شهر سراقب در حومه ادلب تظاهرکنندگان پلاکاردهایی داشتند که روی ش آنها نوشته شده بود «جمعه انقلاب تا پیروزی» و «حتی اگر تا ابد طول بکشد اسد را سرنگون خواهیم کرد».

در معرة‌النعمان در حومه ادلب تظاهرات گسترده‌یی علیه رژیم اسد برگزار شد و شعارهایی علیه بشار اسد می‌دادند.

در شهرهای الباب و بزاعه در حومه شمالی ادلب تظاهراتی برگزار شد که خواهان سرنگونی اسد بود.

در استان درعا و در غوطه شرقی در حومه دمشق هم تظاهراتی برگزار شد که تظاهرکنندگان خواستار آزادی سریع زندانیان از زندانهای رژیم اسد و سرنگونی اسد و سران حکومتش شدند.

بیشتر بخوانید:‌
تظاهرات مردم غوطه شرقی در حومه دمشق

شهر دوما در حومه دمشق روز 8مرداد 96 شاهد تظاهرات اهالی این شهر بود آنها بار دیگر اعلام کردندکه آتش‌بس تنها در خدمت رژیم اسد است. تظاهرکنندگان هم‌چنین گفتند ما آتش‌بس را در شرایطی که هموطنان ما جانشان را از دست می‌دهند، نمی‌خواهیم. آنها در عین‌حال خواستار اتحاد تشکلهای رزمنده شدند.

یک تظاهر کننده سوری:‌ «ما اکنون در خیابانهای مناطق غوطه شرقی هستیم. جمعیت زیادی به خیابانها آمده‌اند تا اعلام کنند ما آتش‌بس را فقط برای شهر خودمان نمی‌خواهیم در حالیکه بقیه هموطنانمان در دیگر شهرها زیر بمباران و کشتار قرار دارند».

اهالی غوطه با تظاهرات خود می‌خواهند به همه اعلام کنند آتش‌بس در این مناطق تنها درخدمت رژیم اسد است و مردم سوریه از آن سودی نمی‌برند.

ما خواهان اجرای آتش‌بس در تمام غوطه هستیم. ما اهالی دوما با برادرانمان در عربین و حموریا هستیم. همه اهالی مناطق شمالی با شما هستند و هیچوقت آتش‌بس منطقه‌یی را قبول نمی‌کنیم.

ما خواستار وحدت تشکلهای نظامی هستیم. یکانهای رزمنده در این شرایط باید دست در دست هم بدهند. الآن زمانی است که باید با هم متحد باشیم تا رژیم اسد و متحدان آن یعنی رژیم ایران و روسیه را بیرون کنیم.

ما آتش‌بس در مناطق را به‌طور منفرد و مجزا قبول نداریم. غوطه متحد و یکپارچه است و تجزیه شدنی نیست.

ما اهالی غوطه شرقی به راه‌حل سیاسی، که باعث کاهش تنش در منطقه شود، جواب مثبت می‌دهیم. ما به رزمندگان سپاه بزرگ رحمان اعتماد داریم و انشاالله تصمیمهای جدی و سختی برای صلح و امنیت مردم در قسمت میانی و شهرهای سقبا و حموریا وکفر بطنا و زملکا بگیرد. سرنگون باد رژیم اسد و همه شبه‌نظامیان در غوطه و اطراف آن، انشاالله همه این شبه‌نظامیان نابود شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff7886e2-da41-4538-939b-265dd4378736"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات