728 x 90

اتحادیه اروپا اعدام نوجوان علیرضا تاجیکی را محکوم کرد

محکومیت اعدام علیرضا تاجیکی توسط اتحادیه اروپا
محکومیت اعدام علیرضا تاجیکی توسط اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی اعدام نوجوان ایرانی علیرضا تاجیکی را در شیراز محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:‌ «احکام اعدام برای جرم افراد زیر سن 18سال، مغایر با تعهدات بین‌المللی رژیم ایران تحت کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و شهروندی و کنوانسیون حقوق کودک است. اتحادیه اروپا مخالف حکم اعدام تحت هر شرایطی است و هدفش حذف جهانی آن است. اتحادیه اروپا هم‌چنین نگران تعداد بالای اعدامها در ایران به‌ویژه اعدام نوجوانان است.

بیشتر بخوانید:

عفو بین‌الملل اعدام سبعانه جوان زندانی علیرضا تاجیکی را بی‌شرمانه خواند

سازمان عفو بین‌الملل در لندن روز پنجشنبه ۱۹مرداد، طی بیانیه‌یی اعدام سبعانه جوان زندانی علیرضا تاجیکی در زندان شیراز را، اقدامی بی‌شرمانه خواند و به آن اعتراض کرد.

دژخیمان این زندانی را که هنگام دستگیری 15سال سن داشت بامداد روز پنجشنبه در شیراز بدار آویختند.
ماگدالنا مغربی، معاون بخش خاورمیانه در عفو بین‌الملل، می‌گوید که مقامات قوه قضاییه رژیم ایران با اجرای این حکم، در واقع، قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.
وی هم‌چنین در این بیانیه اجرای حکم علیرضا تاجیکی را نشانه «تنفر و بیزاری مقامهای رژیم ایران از حقوق کودکان» دانست.
عفو بین‌الملل در بیانیه روز پنجشنبه خود با اشاره به این‌که علیرضا تاجیکی «چهارمین متهمی بود که در کودکی دستگیر شده و امسال اعدام شد» نوشت این اعدام تازه «توخالی بودن ادعاهای» مقامات رژیم ایران مبنی بر داشتن نظام قضایی مناسب برای کودکان را نشان می‌دهد.
به گفته این سازمان، مقامهای رژیم ایران حتی «اراده اجرای اصلاحاتی را که خود پیشنهاد می‌کنند» نیز ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84de2d5d-ce92-4e5d-9e87-62aeb076f570"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات