728 x 90

سیل - سه کشته از یک خانواده در علی آباد کتول

سیل - سه کشته از یک خانواده گرفت
سیل - سه کشته از یک خانواده گرفت
بر اثر وقوع سیل در منطقه علی آباد کتول در استان گلستان متأسفانه سه تن از هموطنانمان کشته شدند.

علیرضا صیاد یکی از کارگزاران رژیم در گفتگو با خبرنگار حکومتی مهر در تاریخ 20مرداد 96 گفت: بر اثر بارش شدید باران شب گذشته (پنجشنبه) در دهنه محمد آباد کتول و زرین گل کتول یک خانواده سه نفره مفقود شدند.
وی افزود: با اعلام مفقودی این خانواده بلافاصله با کمک نیروهای مردمی برای پیدا کردن مفقودین به محل رفتیم که در نهایت توانستیم اجساد را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:
 
گرگان – خبرگزاری حکومتی مهر: «چند سالی است با آغاز فصل گرما بارندگیهای شدید نیز در گرگان آغاز می‌شود که حاصل آن سیل‌های شدید است، اما به عقیده کارشناسان دلیل جاری شدن این سیلها فقط بارندگی شدید نیست بلکه مهمترین دلیل آن قطع بی‌رویه درختان است.

سیل مرداد ماه سال 1380 را همه گلستانیها به‌خاطر دارند. سیلی که علاوه بر تخریب روستاها، جاده‌ها، پلها و جنگل ها، صدها گلستانی و مسافر عبوری از این منطقه را قربانی خود کرد. آثار آن سیل هم‌چنان هم در جنگل گلستان مشاهده می‌شود و پس از آن سال نیز بعد از هر بارانی حجم عظیمی از آب در منطقه جاری می‌شود.»

سردمداران رژیم وقتی پای حسابرسی از گسترش خسارات حوادث طبیعی مطرح می‌شود، می‌گویند در همه کشورهای جهان هم شاهد جاری شدن سیل هستیم و خسارات خاص خودش را دارد، سؤال این است که آیا سیلهایی که در ایران هست هم مشابه کشورهای دیگر هست؟

واقعیت این است که موضوع گسترش سیل در ایران هم از سایر فلاکتهایی که رژیم ایران برای مردم کشورمان به وجود آورده جدا نیست، تنها نگاه به یک آمار، نشان‌دهنده این است که اوضاع از چه قرار است. به گزارش سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری رژیم ”با وجودی که متوسط بارش در ایران یک‌سوم متوسط جهانی است، ایران در شمار هفت کشور سیل خیز جهان قرار دارد“ توجه کنید: ”این گزارش هم‌چنین می‌افزاید که در حال حاضر دوره وقوع سیلهای بزرگ در کشور، که قبلاً هر ده سال یک بار بوده، با 10برابر افزایش به هر سال دست‌کم یک سیل بزرگ رسیده است“.

ساده‌ترین علت جاری شدن سیل این است که سیل بندها و سدها و حوضچه‌هایی که باید روان‌آبها را به سمت دریا هدایت کنند، ظرفیتهایشان بسیار کم و سرریز می‌کند. منتها عوامل بسیار مهم دیگری هم هست از جمله این‌که در همان گزارش سازمان جنگلها آمده است که: ”قطع درختان میزان روان‌آبها را 30درصد افزایش می‌دهد و نابودی پوشش گیاهی اعم از مراتع و جنگلها عامل اصلی تبدیل سیل به یک بلای ویرانگر طبیعی در کشور خشک و کم بارش ایران است“. اگر نگاهی کنیم به میزان نابودسازی جنگلها در ایران که تماماً توسط حکومت آخوندی انجام گرفته، این واقعیت روشن می‌شود، ازجمله این‌که سایت حکومتی زیست در فروردین 93 نوشته است: ”در حال حاضر با تخریب 33درصد از جنگل‌های ایران، وسعت 18میلیون هکتاری این جنگل‌ها به 4/12میلیون هکتار کاهش یافته است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ad6ae0e-643b-4585-92a4-d99b61b340e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات